Öğretim okulda olur, eğitim her alanda devam edebilir. Öğretimin esası bilgiye dayalı, eğitimin esası ise bilgiyi yorumlama ve uygulamaya dayalıdır. Ama en önemlisi, öğretim akademinin, eğitim ise toplumun konusudur. bu anlamda eğitim hayat boyu devam ederken, öğretim ise literatürle son bulur. Eğitimi, öğretimi de kapsayan genel bir süreç olarak ele alabiliriz.
Bir öğretmende uzman olduğu alandaki eğitim yetkinliği ve duygu aktarımı birlikte gelişmişse, o kişi bir insan mühendisi haline gelir ve koca bir neslin gelişiminde bile büyük izler bırakabilir.
Nitelikli olduğu düşünülen bir çok eğitim kurumumuzda, çağın gerekliliği olduğu öne sürülerek bütün dersler İngilizce okutuluyor. Bu duruma şiddetle karşıyım. Düşünce dille başlar ve anlam kazanır. Kendi anadilinde yetkinleşemeyen çocuk, düşüncede derinleşemez ve sığlaşır.