... haklı olduğumu, üstün olduğumu bilince, haksızmış gibi olsam ne olur sanki diyorum, o alsın, onun olsun? bana düşmanlık duyulması çok ürkütüyor beni...
... Bu kadar boş olabilir miydi annemin 'muhtırası,' bu kadar suçsuz? bomboş! tamtakır! aşksız! bilmeden! hiç yaşamamış!.. yaşanmamış! yaşamamış annem!?!..
Dior ayakkabısına bakarken gene acıyorum ona; derin acılar içinde kıvrandığını, çıldırmak üzere olduğunu, cinnetin sınırına gidip gidip geldiğini, yakında intihar edeceğini, hem de bütün bunları bizim yüzümüzden; bizim intihar edecek yürekten yoksun olduğumuzu bize kanıtlamak üzere ve bizim yerimize ve bizim ona olan güvenimizi haklı çıkarmak için yapacağını sanıyorum.