Ahmed b. Mehdî'nin Başına Gelen İbretlik Bir Olay
Ebu Nuaym, Sıfatü's-Safve'ye de alınan şu ilginç hikâyeyi Ahmed b. Mehdi'nin dilinden naklediyor: Bağdat'taydım. Bir gece ya-nıma çaresiz zavallı biri olduğunu, başına kötü bir hadise geldiği için hamile kaldığını söyleyen bir kadın geldi. Benden başına gelen hadiseyi gizle-memi istiyor, "Senin benim kocam olduğunu halka söyledim. Evet, ha-mileliğimin seninle bir alakası yok, ama zor durumdayım, beni örtersen Allah seni affeder" diyordu. Bu çaresiz kadının sözlerini susarak dinle-dim. Kadın gitti, yakın bir yerde doğum yaptı. Daha sonra bulunduğum mahallenin imamı, komşulardan müteşekkil bir cemaatle yanıma geldi; "oğlun hayırlı olsun, uğurlu olsun" diye beni tebrik etti. Ben de "La ilahe illallah" diyerek şükrümü dile getirdim. Ertesi gün imama iki dinar tes-lim ederek; "Bunları al, doğum yapan o hanıma ver. Artık onunla benim aram ayrılmıştır!" (89) dedim. Artık her ay iki altın gönderiyordum bu ka-dına. İmam benden altınları alıyor kadına veriyordu. Niçin böyle yaptı-ğım sorulunca; "Bu paralar doğan çocuğun nafakasıdır." diyordum. Bu hal üzere iki sene geçti. Çocuk vefat etti. Mahalleli gelip beni taziye etti-ler. Ben de; "başa gelen çekilir" diyerek teslimiyet ve rızamı ifade ettim. Bir gece o kadın gene geldi. İmamla gönderdiğim bütün altınları bana iade etti. Ve şöyle dedi: "Beni örttün, Allah da seni örtsün!" Ben paraları almadım; "Bunlar doğan çocuk için verdiğim paralardır. Artık senindir.
Nima Yuşic
"Çayını iç Yarın için endişelenme Sen ve benim buğday tarlamızdan Rüzgara bir avuç saman kalacak..."
Reklam
ELEKTRON SEVGI: NIMA U / ELEKTRON SEVGİ: NEDİR BU? Nurbay Hoca
Biz sen bilan uchrashdik Atomlar soyasida Bunchalar nozikdirsan, Bunchalar norasida! Raqamlarga qasdma-qasd, Seni asrar nigohim, Elektron asrda Omon qolgan giyohim! Elektronik şehirde Doğar elektronik bir şafak, Çalmaz artık saatler, Uyan, elektronik bilinç. Elektronik kapılar Sessizce açılır, Elektronik insanlar İşe koşar aceleyle. Elektronik amirler Onları yönetir, Bu insanlar unutmuş Ağlamayı da gülmeyi de.
Kura'nıma ben tek başıma bir orduyum 🤭🤭
"Çayını iç Yarın için endişelenme Sen ve benim buğday tarlamızdan Rüzgara bir avuç saman kalacak..." Nima Yuşic
"Nima çavên min vekir û got bibîne, lê ez bi xwe hînî dîtinê bûm" Hemû Berhem
Reklam
Reklam