Öncelikle normalde kolay kolay inceleme yazmadığımı belirterek başlamak istiyorum. Bu kitap benim üzerimden tır gibi geçti. Bunun kendimi birçok yönden kitapla bağdaştırmamla çokça alakası olmasıyla birlikte bu kitap uzun zamandır yayımlanmış en iyi genç kurduğu demekten de kendimi alamıyorum. Her kitabın kategorisine göre değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum ve bu kitap genç yetişkin lise kurgusu bölümünün başını çekiyor bence. Öncelikle erkek karakterimizin uzunca, yapılı, kesinlikle en popüler olan olması kızın ise küçük ama güzel zorbalanan olması ilk defa karşımıza çıkan bir şey değil. Ama bir kitapta -ki kitap 700 küsür sayfa- yavaş yavaş içimde işleye işleye ilerleyen ilişkiler görmek bu mecrada az karşılaşılan bir durum. Ön planda yalnızca aşk olmaması çokça problemin -aile içi şiddet, anksiyete gibi- iki sayfa sonra yok olmaması gibi yönleriyle beni kendine çekti. Mesela kızın işte ailesiyle sorunları var ve yani 700 sayfa boyunca sorunları olmaya devam ediyor ortadan puf yok olmuyor ya da işte erkek karakterin bir sakatlık problemi var bunla ilgili sürekli bir işleme var. ya da kzı karakter ilk bölümlerde bir kaza geçiriyor ve işte ya sen benim kafama nasıl top atarsın diye cırlayıp ortalığı birbirine katmak yerine gerçekten sakatlanıyor ki bu gibi kitaplarda genelde kız erkeğin kucağına geçince hemencecik iyileşir. Kız kafa travması geçiriyor! İşte bu uzun zamandır görmediğimiz şeylerden biri kitabı herkes sever mi kesinlikle hayır ama bence herkes tarafından bir şansı hak ediyor
Ha tabi bunlar dışında erkek karakterin gerçekten bir karakteri var bence yani keskin kararları, yapmam ve yaparım dediği şeylerin olmasını seviyorum. Ve daha 17sinde biz bu karakter tiplemesini artık 30 undakilerde göremiyoruz.
Kız karakterden bahsetmek bile istemiyorum.