...insan varoluşunun sırrı yalnızca yaşamasında değil, bir şey için yaşamasındadır. Ne uğruna yaşadığı
konusunda sağlam bir fikre sahip değilse insan yaşamla uzlaşamaz, bu
dünyadan vazgeçer.
"Kim kim savaşı istiyor? Savaş isteyen kim?" İnsanları yalnız, teker teker alırsanız, insanlar dövüsçü değillerdi aslında yalnızca yemek yemeyi düşünüyorlardı, para kazanmayı, çocuk yapmayı düşünüyorlardı insanlar.
Önemli olan, insanın, ben gerçekten yaşadım, diyebilmesi. Ben otuz altı yaşındayım, yaşamımda çok da eğlenceli günler olmadı, doğrusu. İyi günüm oldu, kötü günüm oldu. Ama yaşadım. Beni kıyma gibi parça parça doğrayabilirler, ama benim yaşamış olmama engel olamazlar.