#kitapyorum
#cengizdağcı
#otopraklarbizimdi
#2019-7.kitap
#sayfasayısı 514
Birçok insan savaş zamanı çeşitli acılar,zulümler çekmiştir.Kırım Tatar Türkleride bu sürgünleri , soykırımı yaşayan ama sesini yeterince duyuramayanlardır.Yazarımız Cengiz Dağcı ' nında dediği gibi eğer oda yazmasaydı böyle güzel kitapları kimin kaleminden okurduk.Nasıl haberdar olurduk yaşanılanlardanöyle bir coğrafya ki sovyetin en bereketli topraklarının olduğu yerdir KırımHal böyle olunca tabi dökülecek kanda çok oluyor.Kimin kanı tabi masum vatandaşın.
" Onlarda İnsandı " kitabının karakterleri bu kitapta da geçiyor.Ama kitaplar bağımsız yinede birbirinden.
Konumuz Selim etrafında ve onun dilinden yansıyor esere.
Selim köyde komünist rejimin görevlisi olarak
çalışmaktadır.ekmeğin unun köylüye gramla verildiği dönemdir.köylü günün büyük bir zaman dilimini rejim için çalışırken,kendi evinin ihtiyacı olan fasulye gibi bostanlar için ayırdığı bahçesini bile elinden almak istemektedir rejim....
Patlak veren savaşla birlikte bazı gençler rus üniforması giyerken,bazılarıda alman forması giymektedir.ama sonuç yinede ölümden öteye bir çare değildir.trenlerde sürgün edilen insanlar gibi birçok konuyu ele alan kitabı herkes için tavsiye ediyorum.Yazarın kitaplarını özellikle Türkçe yazmasınıda takdire şayan diyorum.kitabınız bol huzurunuz eksik olmasın.
Allah hiçkimseyi topraksız,vatansız bırakmasın.