Kükürt dioksit ve Azot Kirliliği:
Genelde sanayide fosil yakıtların yakılması sonucunda ve kükürt içeren mineral cevherlerinin tasfiyesi sonucunda elde edilmektedir (Bianet 2016). Fosil yakıtların yanmasıyla oluşan SO2, SO3, NOX gibi gazların atmosferdeki su molekülleri ile birleşerek oluşturduğu asitler, yeryüzüne yağış (asit yağmuru) olarak inebilir (Kant ve Kızıloğlu 2003). Kükürt dioksit emisyonları da aynı zamanda atmosferdeki partiküller için öncü olmaktadırlar (WHO 2013). Kükürt dioksit başta solunum sistemi rahatsızlıkları (bronşit, bronkospazmn, astım, KOAH) olmak üzere çok önemli sağlık etkileri olan zehirli bir maddedir. Uzun süreli kükürt dioksit maruziyeti, kalp ve dolaşım sistemindeki sorunların yanı sıra; üreme sağlığı ile ilgili sorunlara da yol açar ve ölümleri artırır (ATSDR 2022). Azot dioksit (NO2 ) temel olarak fosil yakıtların yakılmasıyla atmosfere karışır. NO2 araba, kamyon, otobüs, termik santral ve arazi ekipmanlarından çıkan emisyonlardan oluşur (EPA 2022). NO2 ve diğer NOx, havadaki diğer kimyasallarla reaksiyona girerek sağlığa zararlı olan partikül madde ve ozon oluşturmaktadır (ÇMO 2020) 📍 Halk Sağlığı
Sağlık
YENI SIRALAMAM
1-Arın(HGOİ serisi) 2-Saige(Vârislerin Oyunu) 3-Hazar Nikolai Baranov(Sonat) 4-Asır Karahanlı(17 Numara) 5-Mutlu Sarca(Sokak Nöbetçileri) 6-Müphem(Fantom Etkisi) 7-Drystan(Vârislerin Oyunu) 8-Mine(No26) 9-Zeynep(Karantina) 10-Victoria Sirus(Yıldızların Laneti)

Lavin

@gokyuzundekiisik
·
Kitap karakteri sıralıyorum
1-Arın(HGOİ serisi) 2-Müphem(Fantom Etkisi) 3-Hazar Nikolai Varanov(Sonat) 4-Mutlu Sarca(SN) 5-Asır(17 Numara) 6-Zeynep Boysan(Karantina) 7-İrithel(Vârislerin Oyunu) 8-Victoria(Yıldızların Laneti) 9-Mine(No.26) 10-Önder/Ender (SN ve Karantina)
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
No26 - Beyza alkoç
Aşk
Çok pahalı
Kitap alayım dedim fakat çok pahalılar :/ 17 numara diye bir kitap çıktı bilirsiniz onun çıktısı 110 lira fln ama bn kendim alacağım için kapıda ödeme yaptım 135 liraya denk geldi :/ ben no26 yı okumuştum sürekli ertrliurpdum devam kitabını onu da ekliyim dedim 250 ye uzadı :/ ofooffff neden bu kdr pahalılar
No26
~kendimi yaşamaya değer görmediğim her şey benim bu hayatdakı esaretimdir👑
müziğe ihtiyacımız yok bizim sesizliğmiz var -efe duran- no26