bugünkü haklarımızın bizlere toplumu yönetenler tarafından armağan edilmediğini de bilmelisin. bu hakları, bizden önce yaşayan kadınların mücadelesi sayesinde kazandık.
Schopenhauer kısa ve öz yazmıştı:
Kadınlar, çocuk olmakla adam olmak arasında, bir çeşit geçiş evresinde kalmış büyük çocuklardı. Gerçek insansa, "adam''`dı.
Her doğum, en az iki ölüm eder. Biri yaşamak, diğeri yaşatmak isteğine bağlı, iki ölüm.
Ancak hayata gelenin, hayatta kalması için, o ölümler sayesinde nefes aldığından habersiz olarak yaşaması gerekir. Aksi takdirde, söz konusu kişi bir savaştan ibaret olur ve her gün içinden ölü çıkar.