Puan vermedi
sokratesin çok kastığını ve gereksiz yere kafa siktiğini düsünüyorum ee kanka soru sordun da noldu dünyayı mı kurtardın? pekala herkes haksız bi sen haklısın şımarık sokrates
GorgiasPlaton (Eflatun) · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20241,880 okunma
Okudum bitti
Puan vermedi·160 syf.··
Beğendi
·
2026 37. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 18 Haziran 2026 08:15
Kahvenizi, çayınızı aldıysanız gelin kitap hakkında sohbet edelim. Kitabımızın ismi Banana Yoshımoto / #kitchenmutfak Okuduğum tuhaf ama çokça da hüzünlü bir kitaptı. Hani bir film izlersin baştan sona acı hissedersin, bittiğin de bu neydi diye bir off çekersin... böyle bir film izlemiştim evet, evet... tamda o film tadında hoş bir eser olmuş. Yer yer kalbiniz ağrıyacak hazır mısınız? Kitap üç bölümden oluşuyor. Lakin ilk iki bölümle üçüncü bölümün yolları çok çok ayrı. Şöyle anlatayım: İlk iki bölümde Mikage ve Yuichi'nin hikayesini okuduk. Kayıplarını, yalnızlıklarını hissettik. Sessizce, birbirlerinin yaralarını sarmalarına tanıklık ettik. İkinci bölüm bittiğinde net bir son bulmuyorsunuz karşınızda. Eeee noldu şimdi bu çifte diye söylenebilirsiniz. Bence yazar yarım kalmış hissi versede güzel bir yerde bırakmış onları. Ben buradayım, hayata beraber tutunacağız dediler aslında. Aşktan çok daha derin bir yol arkadaşlığı oldu. Üçüncü bölüm olan Ay ışığı gölgesi ise başka karakterleri ele alıyor. Karakterlerin ve hikayenin değişmesi kafa karıştırıcı gelebilir. Yine burada da derin bir yas ve vedalaşmayı görüyoruz. Yazar farklı hayatlar üzerinden mesaj vermiş. Ölüm var evet, derin bir yas var evet ama her şeye rağmen hayat devam ediyor ve iyileşmek mümkün Bu kitaba mutlaka şans verin. Kalbinize dokunacağına eminim
KitchenBanana Yoshimoto · Faber and Faber · 2018807 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
5/10
·672 syf.··
2026 39. kitabı
YA NEDEN BİLMİYORUM AMA BAYILDIM harikaydı gerçekten sadece mesela biraz daha heyecanlı kısımlar olabilirdi savaş eğitim falan biraz az geldi bana AYRICA SON KISIM !!!SPOİ!!!!! SEN NASIL ÖLMEDİĞİNİ KARDEŞİNDEN SAKLARSIN O SENİ ÇOK SEVİYORDU neys kesin geçerli bi sebebin vardır dimiiii bi de inşallah öbür kitaplar da mira daha fazla geçiyordur çünkü sevdim onu love YA AMK Bİ DE BAŞROL ERKEĞİMİZ SÜREKLİ BANA AŞIK OLMA KIZIM TRİPLERİNDEYDİ TAMAM KRAL SENSİN YAAA NOLDU GÖT GİBİ KALDIN AŞIK OLDUN KIZIMIZA
Dördüncü KanatRebecca Yarros · Olimpos Yayınları · 20236,4bin okunma
ABİ NOLDU ÖYLE YA
10/10
·112 syf.··
Beğendi
·
2026 4. kitabı
SPOILER İÇERİR Asla ama asla böyle bir son beklemiyordum. George’a o kadar kızdım o kadar kızdım ki inanamazsınız. Ama çocuk haklı, maalesef ki haklı. İlk başta anlayamadım yani bir insan arkadaşına nasıl böyle bir şey yapmayı kendine yedirebilir. Ama Candy’nin dediğini hatırlayın. “Köpeğimi ben vurmalıydım. Bu işi başkasına bırakmamalıydım.” demişti. Baktığınız zaman Lennie çok saf, çok masum bir çocuk ve onu George’dan başkası öldürseydi her şey Lennie için çok kötü olacaktı. Çok travmatik bir ölüm olurdu. Gerçi benim söylediğim de laf. Bu son okur için çok travmatik ama en azından Lennie için değil. Çok beğendim. Uzun süredir bu kadar ters köşe olduğum bir kitap okumamıştım.
Fareler ve İnsanlarJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 2023211,8bin okunma
Puan vermedi·336 syf.··
2026 31. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 25 Mayıs 2026 00:15
Bu kitabı okumak anneleri paranoyak yapar. Akraba, komşu, kim olursa olsun çocuklarımız konusunda hiç kimseye güvenmememiz gerektiğini gösteriyor. Kitap üç bölümden oluşuyor. Samatya ve Millet bölümünde çocuk karakter Melek’in gözünden ailesini, çevresini okuyoruz. "Kimse beni sevmeyince kendi kendimi evlat edindim." “İnsan annesine küsünce bir daha çocuk olamıyormuş.” “Babam çocuklarını annem doğurduğu için seviyor” Melek’in kurduğu bu cümleler sevgisiz, ilgisiz büyümenin küçük yürekte açtığı yarayı gösteriyor. Vatan bölümünde olaylar Melek’in kızı İnci’nin dilinden anlatılıyor. Bu defa da kızının her istediğini yerine getiren fakat annesine kötü davranan baba figürü var. “O geceden sonra babam diğer babalar gibi davranmaya başladı. Çok korktum. Çünkü babamın normal haliyle ne yapacağını bilmiyorum.” İnci babası ile alakalı buna benzer birçok cümle kuruyor. Babalığın çocuklara istediğini almakla ya da istediğini yapmakla olmadığını esasında anneyi severek çocuğu mutlu edeceğini anlatmaya çalışıyor. Kitabın sevmediğim yönleri: -Melek’in hikayesi yarım kalıyor aniden anne olarak karşımıza çıkıyor. Yaşadığı travma sonrası noldu, İnci’nin babası ile nasıl tanıştı, nasıl evlendi? Vs. Soruların cevabı yok. -Yazarın Alevi olmakla ilgili bir derdi var gibi. ( Gelin başı kitabında da sıkça yer vermişti) Kitapta Melek ve ailesi Alevi ama bunu herkesten gizlemeye çalışıyorlar. Sık sık alevilik yönüne değinilmiş. Gereksiz tekrar ediliyor. -Daha küçük yaşta bir çocuğa bira içirilmesi de rahatsız etti. Sanki normalmiş gibi verilmiş. -Küçük bir çocuğun Allah’la ilgili söylemleri çok aşırıydı, daha yumuşak daha çocukça cümleler kurabilirdi. -Melek’in annesi hakkındaki kötü sözleri, bedduları bir çocuğun kurmayacağı türden. -Ve kitapta neredeyse tüm erkekler sapık. Potansiyel Nuri
Vatan Millet SamatyaSeray Şahiner · Doğan Kitap · 20251,439 okunma
Bir seri nasıl mahvedilir karşınızda!!
8/10
·312 syf.··
2026 46. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 19 Mayıs 2026 00:00
SPOİLİ YORUM Son kitap benim için büyük bir hayal kırıklığıydı. Eva kitabın yarısına kadar hafıza kaybıyla dolaştı. Jacks ondan uzak durmaya çalıştı. Apollo, Eva'yı Wolf Şatosu'na tıktı. Her gün biri Eva'yı öldürmeye çalıştı böyle olunca Jacks onu kurtardı. Kendini savunmayı öğretti ama Eva bir türlü onu da beceremedi. Apollo bir anda kötü karakter oldu. Jacks ve Eva arasındaki sahneler yetersizdi. Kaos'u ve LaLa'yı bu kitapta az gördük. Ben onların ship videolarını sıkça görüyordum. Dedim herhalde aralarında bir şeyler olacak. Hiçbir şey olmadı. Koca bir 0!!! LaLa'nın ilk aşık olduğu oğlan Castor'un abisi Dane'miş. Onun ve LaLa'nın ilişki durumunu okuruz dedim. O da yok!! LaLa ve nişanlısı ayrılmış neden mi? Yazmıyor... Bir de Jacks'in kalbi Eva'yı öperken yere düştü. Devamında ona noldu o da yazılmamıştı. Kitapta full kötü karakterleri okuduk. Ama faydalı bilgiler de vardı. Mesela: Jacks nasıl ölümsüz olmuş? Jacks'e lanetleri yapan kim? En çok da "Jacks'in öpücüğü onu sevmeyecek ve Jacks'in kalbini attıracak bir kızı öldürmüyor." olayını sevdim. (Aslında Jacks bunu kitabın bir yerinde demişti. Ama tam oturmamıştı.)Çünkü Tella ölmemişti. Hadi Jacks o zaman karttan yeni çıktı güçsüzdü, Tella'ya aşık oldu dedim. Mantıklı da geldi ama sonra Jacks, Tella'yı hiç sevmediğini söylemeye başladı. Yine aklım karıştı. Aslında hikaye lanetinden dolayı Jacks'in laneti de çarptırılmış. Masalsı bir kitaptan bekleneceği gibi gerçek aşk laneti bozdu. Tıpkı Okçu'nun laneti gibi. Aurora Valor ne kadar da cadaloz bir karaktermiş. Tüm lanetleri o yapmış. Nasıl bu kadar güçlü olabiliyor diye sorguladım. Sonuçta Okçu'nun lanetini Volar'lar iyileştirebiliyor. Öldüren öpücüğü neden iyileştiremiyorlar. Ben o öpücüğü ölümsüz olmanın bedeli olarak düşünmüştüm lakin öyle değilmiş. Bu seriyi
1000Kitap
Gerçek Aşkın LanetiStephanie Garber · Dex Kitap · 2023791 okunma