Zaman zaman yazarın ağzından zaman zaman da karakterin ağzından anlatılmış olan Yaban Kazı kitabı, Japon kültürünü yakından tanımak için müthiş bir fırsat. Akıcı bir kitap ve basit olaylardan oluşuyor. Betimlemelere çok az yer verilmiş.
Olaylar O-Tama adındaki genç bir kadının geçim sıkıntısı sebebiyle zengin bir tefeci olan Suezo ile metres hayatı yaşamasıyla başlıyor. Böylece hem babasını hem de kendini fakir hayatlarından kurtaran O-Tama bir süre sonra Okada adında genç bir üniversite öğrencisiyle karşılaşıyor ve ona gönlünü kaptırıyor.
Uzak Doğu edebiyatını ve Japon kültürünü tanımak için çok güzel bir kitap, okumanızı tavsiye ederim.
Gelecekte bir zamanda; yanmayan evlerin, mekanik tazıların, ultra hızlı arabaların ve itfayecilerin olduğu bir dünyada... Yanmayan evlerin icadıyla itfaiyecilere yeni bir görev verildi, kitapları yakmak. Hemen kızmayın onlara bu görev verildiği için yapıyorlar. Peki ama neden kitapları yakmaları isteniyor? Çünkü şiirler acı veriyor, kitaplar insanı düşünmeye zorluyor. Buna rağmen düşünmeyen insanlar ne kadar mutlular. Yani kitapları insanların mutluluğu için yakıyorlar. Hem televizyondan klasiklerin özetinin özetini dinlemek varken kim niye okusun ki?
Montag bu itfayecilerden biriydi. Alarm çaldığında ihbar edilen eve gider kitapları sahipleriyle birlikte yakardı. Ancak bir gün yakmaya gittiği evin birinde bir kitap dikkatini çekti ve gizlice eve götürdü...
Kitaplarımızın hep güvende olması dileğiyle, keyifli okumalar...