Cihan padisahı Yavuz Sultan Selim, Şam yakınına otagını kurdurarak burada üç ay kadar kalmıs. Bir Türkmen kızı da, zaman zaman padisahın çadırına gelerek, otagın temizlik islerini yapar, hünkâr çadırını tertibe ve düzene sokarak sıradan gündelik islerle mesgul olurmus… Yine bir sabah temizlik için geldiginde, Sultan Selimi görmüs. Türkmen güzelinin gönlü sultana, su gibi anîden akıvermis gönlünü kaptırmıs ona.- Hani kalbin, her an bir halden baska bir hale geçmek, gibi anlamları da vardır ya- Zamanla kalbinin içini, ince bir sızı sarmıs genç kızın ve baslamıs kalbi için için göynümeye. Bir gün, gözü, hünkâr çadırının diregine ilismis. Diregin üst kısmına askın gücü ona, söyle bir satır yazma cesareti vermis: “Seven insan neylesin” Yavuz Sultan Selim, otagına yatmaya gelince, birden direkteki yazıyı fark etmis,” Bu da ne ola ki” diyerek uzun bir muhakemeden sonra, bir vehim ve bin endise derken… Almıs eline kalemi söyle bir satır da o düsmüs aynı direkteki dizenin altına. “Hemen derdin söylesin” Türkmen kızı, ertesi gün gelip baktıgında otagın diregine, sevincinden aglamıs, o küçücük kalbi heyecandan gögsüne sıgmaz olmus, yer de onun olmus âdeta gök de… Fakat koskoca cihan sultanına ilân-ı askta bulunmanın, atesle oynamak, ates girdabına bilerek atlamak gibi ölümcül bir tehlikesi de varmıs. “Varsın olsun bu ask, buna deger diye düsünmüs.” Aldıgı mesajı heyecanla hemen cevaplandırmaktan kendini alamamıs ama yine de içinde bir korku kurdu varmıs ki genç güzelin, yüregini her gün dis dis, burgu burgu kemiren… Askın gücü, zoru ve korkuyu nefes nefes yasayan o gencecik yüregin imdadına yetismis derhâl. Bir satır daha yazmıs aynı direge “Ya korkarsa neylesin” Yavuz sultan selim, aksam, çadıra döndügünde, not düstügü direkteki satır gelmis aklına. Bakmıs ve okumus ki
Şiir
Masama güzel bir not bırakılmış🤭 O halde bu nota bir yanıt vereyim 😇🤭 O zaman beklemeyi bırakalım. Çünkü bazı yollar yürüyene açılır, hayaller de peşinden gidene gelir. Hadi gidelim.
1000Kitap
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
kendime not
Bir elektrik süpürgesi kadar değer verilmeyen insanların olduğu dünya da yaşıyoruz !!! ‘Süpürgenin motoru ısınır dinlensin ‘ Acaba sen yoruldun dinlen demek ki ? Pozitif yanlış anlamak istemem yaa 😂🥰 yazık bana
Sizlerin kitap doğa söz paylaşımlarınızı yapmanız ne kadar normalse ben de kitap okurken havuz da paylaşım yapmam bir o kadar normaldir. Ve sohbet etmeme laf ediyorsanız. Sohbet etmeye çalışmak da herhangi bir “psikolojik bozukluk” belirtisi değildir. Not ben de psikoloji mezunuyum. Ayrıca da burası da bir sosyal ağa siz nasıl özgürce yazıp paylaşım yapabiliyorsanız ben de kimseyi rahatsız etmeden aynı şeyi yapıyorum. Ha rahatsız olan varsa da engelleyebilirsiniz. Kimse kimsenin düşünce yapısına uymak zorunda değildir.
Aşure günü ne oldu ?
⚘️Hz. Âdem (a.s)'ın tevbesinin kabul edilmesi ⚘️Hz. Nûh (a.s)'ın kurtuluşu. ⚘️Hz. İbrahim (a.s)'ın ateşten kurtulması. ⚘️Hz. Hüseyin (a.s)'ın Kerbela'da şehadeti. ⚘️Hz. Yunus (a.s)'ın balığın karnından çıkması. ⚘️Hz. Eyyüb (a.s)'ın şifaya kavuşması. ⚘️Hz. Yûsuf (a.s)'ın zindandan kurtulması. ⚘️Hz. Mûsa (a.s)'ın firavun'un zulmünden kurtulması. ⚘️"Muharrem" kelimesi "haram kılınan,yasaklanan" anlamına gelir; yani savaş ve zulmün yasaklandığı, insanlara zarar vermekten kaçınılması gereken özel bir aydır. ( Not: yazı ig> "fikriyat" sayfasından alıntıdır.) Aşure günümüz ve ayımız mübarek olsun. 🤲🏻❤️
But when you're not there, I just crumble youtu.be/_Dat9CRV800?si=...