Bir kuş yaşıyordu bende.
Bir çiçek dolanıyordu kanımda.
Yüreğim bir kemandı.
Sevdim ya da sevmedim.
Ama ara ara sevildim.
Bana da neşe kattı: ilkbahar, tutuşan eller,
mutluluğa özgü tüm şeyler.
İşte böyle olmalı insan!
(Burada bir kuş yatıyor.
Bir çiçek.
Bir keman.)
Juan Gelman (1930-2014 / Arjantinli şair)
Kendinin Ağacı
...elbette bitmeyecek hiçbir şey
elbette ortasında kalacağız her yerin
ama istemeye istemeye büyümüş bir ağaç daha ağaçtır,
biri beni bulsun diye beklemediğim yeryüzü
daha yeryüzü...