Günümüz devlet dairelerinden içeri girip oradakilerle yarım saat geçirdikten sonra hissedeceklerinizi Ahmet Mithat Efendi bundan tam 149 yıl önce nasıl da güzel özetlemiş. Buyrun okuyun;
"Bilmiyor değil idi. Fakat hani bazı adamlar vardır ki, bildikleri şeyi nasıl öğrenmiş olduklarını bilmezler. Özellikle memleketimizde bilenlerin çoğu bildiklerini nasıl öğrenmiş olduklarını bilmezler."