Resulullah (s.a.v) "Ben Ademoğullarının en hayırlısıyım fakat bununla övünmem," buyurmuştur. Onun şerefinin kaynağı; mal, soy, güç ya da makam değil, yalnızca Allahu Tealaya olan kulluğudur.
Bir İslamî modele göre, nefsin üç aşaması olduğu söylenir. İlk yedi yıllık dönem iştah çağı olarak bilinir. Bu dönemde çocukların en temel ihtiyaçları beslenmek ve ilgi görmektir. İkinci yedi yıllık dönem ise çocukların her şeye tepki gösterdikleri ve kolayca sinirlendikleri öfke çağıdır. Ve üçüncü dönem, mantık ve firasetin iyice olgunlaştığı akıl çağıdır.