Puan vermedi·520 syf.··
2018 107. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 10 Kasım 2018 00:00
Okuyan kadinlar kulubu olarak 29 Ekim - 10 Kasım arası Mustafa Kemal Atatürk ile ilgili kitaplar okuma kararı alıp #izindeyizokuyoruz dedik. @okumacemberiolusturalim etkinliğime de böyle bir kitap kattığım için çok mutluyum. Okuyup raflara sığdırabileceğim bir kitap olmadığı kesin. Devasa bir hayata tanık oldum @yilmazozdil_ sayesinde. Mustafa Kemal Atatürk'ü, fikirlerini, zaferlerini, yaptıklarını, görüşlerini hepimiz biliyoruz. Ben bilmediğim yönleriyle Kemal'e de aşık oldum... Gözümüzün önündeki resmine değil, beynimizin içinde ki fikrin ile Ne Mutlu Türküm Diyene Sakin bir bebekliği, ağırbaşlı bir çocukluğu vardı. Dobraydı, dürüst cevapları severdi, gambazlıktan haz etmezdi. Soğuk kanlıydı, tehlikelere karşı papuç bırakmazdı. Mütevazı, esprili, hazırcevaptı. Takım çalışmasına inanırdı. Kimseyi ihmal etmezdi, vefalıydı. Hesap adamıydı. Sakin bir özgüvene sahipti. Gücünün farkında ama kibirli değildi. Pratik ve idealistti. İletişim dehasıydı, kod adı Nuh'tu. Asil ve ince ruhluydu. 21 Kasım 1925 kayıtlarına göre 1.74 boyunda, 74 kiloydu. 42 numara ayakkabı giyerdi. Karizmaydı. Açık renkleri sever, kol düğmesi, yaka iğnesi, bağcıklı siyah rugan ayakkabı kullanırdı. Köstekli saat takar, tespihi aksesuar olarak taşırdı. Fanilasında taşıdığı minik zincirli iki muskası vardı. Uyanınca çıngıraklı zilini çalardı, gazeteleri ve kahvesi getirilirdi. Yanlızken divana bağdaş kurup otururdu. Parfüm kullanmaz, kolonya sürerdi. Akşamları pijama üstüne şal yakalı robdöşambr kullanırdı. Omuzlarına masaj yaptırmaktan çok hoşlanırdı.Sofrada müşkülpesent derecesinde dikkatliydi. Kuru fasulye ve bamya severdi. Patlıcan kızartmasını sever, karnıyarığı pilavla karıştırarak yerdi. Kavun ve üzüm severdi. Tatlıyla arası yoktu ama gül reçeline hayır diyemezdi. Yaz kış soğuk su içer,
Mustafa KemalYılmaz Özdil · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201815,7bin okunma
Wtf
5/10
·162 syf.··
2026 26. kitabı
Neyle başlasam bilemiyorum... Öncelikle höst ulan! Ehem... evet, neyse... Seri katil ve FBI ajanı aşkı dediler geldik ama bence inanılmaz ergence ve ZAVADANAK önümüze fırlatılmış bir çiftle karşılaştık. Logan denilen sözde FBI ajanı etrafına karşı sıfır görüş ve farkındalıkta. Lana isimli sözde seri katil sıfatı taşıyan hatun ise geçmişindeki kötüleri avlıyor. Bu ikilinin arasında romantik bir şey olmasa ve etik çatışma olsa inanın daha harika olurdu. Çünkü o romantik çekim resmen insanın suratına vurulan ıslak mop gibi bir etki yaratıyor. Ben anlamadım abi, ne alaka birden birbirlerinin "sözde profillerini" çıkarmaları. Birinin direkt suratına bakınca ne kadar yakınlık aradığını ama bunu uzun süredir tatmadığını uzattığı 20 dolardan anlayabiliyor musunuz? Lan mal mısınız? Gelelim Lana'nın çok zeki bir seri katil oluşuna... Hasbinallah... Sevgili kızçeler, siz hiç ayağınıza haddinden fazla büyük bir ayakkabı giyip onunla yürümeyi denediniz mi? Diyelim ayaklarınız 36-37 numara, bu Lana hanımefendi 46 numara ayakkabı giyiyormuş. Ayakkabılarında oluşan boşluğu doldursa bile ağırlığın eşit dağılması için ve o ağırlığı bacaklarının hareketiyle kontrol etmesi gerektiğinde sizce nasıl bir hareket akışı olur? Rica ediyorum bir deneyin. Sonra "Vay canına Lana çok zeki," yorumunu yapın. Ve sakın sırtına koyduğu ağırlıktan bahsetmeyin çünkü dağılan ağırlıkla sırta alınan ağırlık aynı şey değil. Her şey fazla tesadüfi bir şekilde meydana geliyor ve nedense Lana bir nedenle işi kotarıyor. O KADAR KAMERALAR FALAN VARKEN VESSELAM. Arkadaşının sisteme sızması da ilginç, o kadar kuvvetine laf edilmeyen bir beyefendi ki arkasında siber ayak izi falan da bırakmıyor. FBI siber konuda ya benimle aynı seviyede ya da bu Jake denen herif ilah seviyesinde siber bilgiye sahip. Normal bir
Mindf*ck 1: RiskS. T. Abby · Artemis Yayınları · 2026580 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·520 syf.··
Beğendi
·
2026 52. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 08 Haziran 2026 10:44
#RikuOnda takma adını kullanan Nanae Kumaga, Japonya'da en çok satan yazarlar listesinde 1 numara olan yazardır. Üniversite eğitimini tamamladıktan sonra ofiste çalışmaya başlayan Onda, Çin tarihi temalı eserlerini sınırsız hayal gücü ile süsleyen yazar Ken'ichi Sakemi'nin ilk romanı olan "İç Saray Romanı" (Kōkyū shōsetsu) okuduktan sonra roman yazmaya karar vererek işinden ayrıldı ve yazdığı ilk roman ile ödül aldı. Eserleri film ve televizyona uyarlanan, yazdığı romanlar ile pek çok ödül alan yazarın babası tam bir müzik tutkunu olduğu için onun çocukluğu da klasik müzik dinleyerek geçti. Tokyo'da prestijli bir piyona yarışmasında birbirine rakip olan üç gencin arasında yaşananları anlattığı #BalarılarıveUzaktakiGökGürültüsü ile de Japonya Kitapçıları ve Naoki ödüllerini aynı yılda kazanan ilk yazar olan Onda'nın bu eseri 2019 yılında filme uyarlanarak da büyük beğeni topladı. Eser fazla karakter ve sayfa sayısına (519 syf) sahip olsada yazarın merak uyandıran anlatımı sayesinde çabuk okunan bir eser. Ayrıca kullandığı müzik terimleri ve kitapta yer alan klasik müzik eserleri ile de okurken kulakta o müzik tınıları ile kitap okurken klasik müzik tercih edenler için güzel bir seçenek. Müzik yarışmasının atmosferini, akort seslerini, kulis arkasında yaşanan heyecanlı bekleyişi, jüri üyelerinin ikileme düştüğü anları, seyirciler arasındaki fısıltıları ve yarışmacıların o eşsiz performanslarını kelimelere yansıtan ve o atmosferi okura geçirmeyi ustalıkla başaran yazar, yaşanan heyecanlı bekleyişe okuru da ortak etmiş. Daha önce katıldığı bir yarışmada kural ihlali nedeniyle diskalifiye olan prens lakaplı Masura, annesini kaybettikten sonra kariyerine ara veren ve dahi çocuk olan anılan Aya ve piyanosu bile olmayan ama duyduğu her sesi taklit edebilme yeteneği ile
Balarıları ve Uzaktaki Gök GürültüsüRiku Onda · Beyaz Baykuş Yayınları · 202441 okunma
Yorumm
10/10
·528 syf.··
Beğendi
·
2026 18. kitabı
·
8 saatte okudu
·
Okunma: 06 Haziran 2026 23:23
KAZAZEDE-2 Yazarı: Şevval Demirdöğer Yayınevi: Pukka Sayfa Sayısı: 528 Merhaba. Askeri kurgu serisinin ikinci kitabındayız. Bakalım bu kitapta neler olmuş? Kimler nerelerde? Sezin, ikinci kez bir sivil yüzünden mesleği tehlikeye girer iken yanında olan Turan ve Keleş sayesinde bu zorlu yolu güvenle adımlıyor. Turan ise Sezin'in çevresinde dönen bu komploya anlam veremiyor. Neden Sezin'i meslekten uzaklaştırmaya çalıştıkları üzerine kafayı yormaya başlıyor. Sezin ve Turan'ın sevgili olduğunu öğrenen Keleş ise tam bir komedi idi. Nizami ve Şükrü'nün, Sezin'i Turan'dan uzak tutmaya çalışmaları, Göktuğ'un Turan'a sürekli Sezin benim ablam çıkışı... Ama en güzeli de Fırat'ın yaptığı abi konuşması.. Belki Sezin babası tarafından men edildi. Geri de bir aile bıraktı. Ama Keleş ona candan bir aile verdi. Kubat'ın Turan'a yardım etmesi ise beklemediğim bir yerdi. Tabi Turan'ın da Ziyafet ile Kubat arasındaki etkileşimi fark edip Kubat'a geleceği için soru sorması... Keleş tam anlamıyla bir aileden fazlası. Fahriye babaanne ve Sezgin'in Rize'den Sezin'i görmek için Tunceli'ye gelmeleri, Keleş'in Sezin için seferber olmaları... Ve Sezin'in yaşadıkları.. Çocukluğu zor yollardan geçen Yarbay olma hayali ile büyüyen bir kız çocuğu. Babasının yaptıklarını okumak, sonrasında en yakını Sezgin abisinin bir yardımını bile göremeyen Sezin'in yaşadıklarını okumak zor... Belki üçüncü kitap tam anlamıyla bizi üzecek bu yönden. Ama ben Sezin ile gurur duyarak okuyorum ve seri ilerlediğinde Üsteğmen Sezin Kaza'yı Yarbay Sezin Kaza olarak okumak için hevesliyim. Turan... Şu ana kadar okuduğum karakterler içerisinde ikinci fav erkek karakterimsin. (1 numara her zaman Yaman Alaz. ) Karakter o kadar güzel yazılmış ki ne yazsam az. Sezin'i sevmesi, onunla ilgilenmesi, koruması, arkasında dağ
1000k
Kazazede 2Şevval Demirdöğer · Pukka Yayınları · 2024894 okunma
Cambaz-Işıl Limae
10/10
·640 syf.··
Beğendi
·
2026 38. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 06 Haziran 2026 17:49
Kendini güvendiğin birinden korkarken bulmak insanı her zaman daha çok yaralar. Karanlığın içinde,ip üzerinde yürüyen bir Cambaz. Dili doğrulara küsmüş,kim olduğunu bilmeyen bir Yalancı. Unutmayın... Bir ipte iki cambaz oynamaz. Kahve molası okurları kitap kulübümüzde okumaya başladığımız 7 tutsak 1 ölü serisinin üçüncü kitabı olan cambazı az önce bitirdim. Ve serinin diğer kitapları gibi bu kitabı da çok severek ve akıcı bir şekilde okurdum. Bu ayın favori kitaplarından biri oldu benim için.Bu kitapta tutsakların aralarında olan bağın derinleşmesi çok güzeldi. Psikolojik gerilim türünde okumayı seviyorsanız bu seriyi önerebilirim. Sadece içerisinde bulunan bazi sahneler tetikleyici olabilir. Ama yazarın kalemi çok akıcı olduğu seri rahat bir şekilde okunuyor. Ve her kitapta tempo ve duygu yoğunluğu artarak devam ediyor. Dördüncü ve serinin son kitabını merakla ve heyecanla bekliyorum Spoiler içerir!!! Düzenbaz kitabının sonunda Afra bir olay yüzünden intihar ediyordu. O yüzden üçüncü kitabımızın başında Afra kendini Ölüm'ün elinde başka bir yerde tutsak olarak buluyor. Ölüm Afra'yı yaşatmak için bir bodrum katına getiriyor ve Afra'yı hayatta tutmaya çalışan doktor ise bir organ mafyası. Okuduklarımızdan sonra Doktor Senem'in de normal biri olmadığını görüyoruz. Afra'ya davranışları gerçekten kötüydü. Afra bodrum katindayken yanına bir psikiyatrist geliyor. Ve bu psikiyatrist maskelilerden biri olan on üç numara. İlginç olan bir diğer detay ise on üç numaranın daha önce Ölüm'ün kendisine de terapi vermesi. Afra'nın karşısına bir fırsat çıkıyor ve bulunduğu yerden kaçmaya çalışıyor. O sahneyi okurken acaba başarabilecek mi diye heyecanlı bir şekilde okudum. Afra'nın daha sonra tutsakların yanına dönünce hepsiyle konuşması ve zamanla aralarının düzelmesine
1000Kitap
CambazIşıl Limae · Martı Yayınları · 2025308 okunma
2/10
·448 syf.··
2026 42. kitabı
·
34 saatte okudu
·
Okunma: 28 Mayıs 2026 08:30
DÜŞÜNCE ÖZGÜRLÜĞÜ hani kitap o kadar falsolarla dolu ki sadece eğlenip okuyayım diye düşünemedim maalesef. tek tek fikir de belirtmeyeceğim sadece şu şekilde -kaçırdığım birkaç falso elbette vardır- sayacağım: -yazarın sosyal medyada 36 numara ayak diyen erkeklerin zihninde olduğunu düşünüyorum maalesef çünkü bana kimse mükemmel *m betimlemesine pembe demesinin başka bir anlamı olduğunu söyleyemez.. -kız arkadaş harika bir şey çünkü istediğim zaman seks yapabiliyorum cümlesi?? dünyanın en green flag karakterlerini yazmıs gerçekten onur duydum -beyaz ayakkabılarla siyah ceketin kombin edilmeyeceğini bilecek kadar birlik kızını becerdim demesi. (hani aslında bu o kadar umrumda değil ki aptal bir erkek düşüncesi işte ama kitap boyunca birlik kızlarına yapılan bu slut shaming kusturttu beni. daha feminist olmayan bir şey görmedim. erkekler kadınlarla istediği gibi yatıp her haltı yiyerek övünürken kadınlara bir beden parçası olarak bakılıyor. (dizide büyük ihtimal ASSSLA bu düşünceler olmadığı için çok sevildi) -bence en büyük en berbat olay Hannah’ın sarhoşken Garret’ın ‘bu durumdan faydalanmak istiyorum’ demesi. şunu bana bir Allah’ın kulu savunamaz. tecavüz, taciz düşüncesi. 1 saniye aklından geçirse bile bu o kadar İĞRENÇ bir şey ki. sonra da bunu istesem bile şeyim kalkmıyor neyse iğrenç bir düşünce bunu asla yapmam diyor. Hadi ya. taciz etmek iğrenç bir düşünce miymiş. berbat bir yazar, son feminist bükücü olarak gelmis ve bu kitapları yazmıs. -slut shaming meselesinden tekrar bahsedeyim. yazar erkeklerin kadınlarla yatmasında bir sorun görmüyor fakat kadınların yatmasında görüyor sanırım lakin odada iki kişi basıldığında ana karakter kıza ‘o*spu’ diyor’ bu neydi -kadın nefreti olduğunu düşünüyorum. şuan sosyal medyada kızlar olarak neden diğer kızlar gibi
Alıntı
AnlaşmaElle Kennedy · Yabancı Yayınevi · 20163,197 okunma