Aslında mesleki teknik gelişimin yanında, insanın kişiliğini olgunlaştırma ve ufkunu genişletme, kendilik algısı ve dünyaya bakış pencerelerini yüksek kimlik ve kişilik algılarıyla desteklemek içindir tahsil. Kimileri vardır iki üniversite bitirir ana kişiliği bundan nasiplenmez. Bakarsınız hiçbir değişme olmamış. Fakat bazen de hiç tahsil görmemiş insanlarla karşılaşırsınız ki, her konuşması sizi hikmet çağlayanlarına, irfan denizlerine götürür. Oysa biz, tahsili diplomadan ibaret sayıyor ve kişiliğini otomatik olarak gelişmiş kabul ederek hareket ediyoruz.