Nur Nisem Küz

Nur Nisem Küz
@nurnisem
Ufak yaşlarda okuma serüvenine masal kitaplarıyla başlayan şimdi ise hala bu serüvene devam eden bir psikoloji öğrencisi.. instagram: psikophos
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü, hem akıl çağıydı, hem aptallık, hem inanç devriydi, hem de kuşku, Aydınlık mevsimiydi, Karanlık mevsimiydi, hem umut baharı, hem de umutsuzluk kışıydı, hem her şeyimiz vardı, hem hiçbir şeyimiz yoktu, hepimiz ya doğruca cennete gidecektik ya da tam öteki yana…
Sayfa 7
8/10
·184 syf.·
2023 8. kitabı
Bir psikoloji öğrencisi olarak bu kitabı okumaktan son derece keyif aldım. Günlük dile çok yakın kaleme alınmış olması akıcılığını sağladığı gibi anlaşılırlığını da arttırmış. Kitap sayesinde yaşamımız, diğer yaşamlar gözlerimizin önünden akıp geçiyor. Konu başlıkları altında insanın “ne” olduğuna bundan da öte eylemlerinin “nasıl” olduğuna değinilmiş. Bende ciddi beyin fırtınasına neden olan bu kitabı okuduğum için mutluyum. Sizlere de tavsiye ederim.
Psikoloji
İnsan OlmakEngin Geçtan · Metis Yayınları · 202533,5bin okunma
9/10
·386 syf.·
2023 7. kitabı
Bu kitabı birkaç sene önce hukuk konulu bir söyleşiye katıldığımda Nasuh Mahruki bey tarafından imzalı şekilde edinmiştim. Kendisi Everest’e tırmanan ilk Türk ve Müslüman dağcı ve AKUT’un kurucuları arasında. Fakat başta bunlar olmak üzere birçok ama gerçekten birçok başarısına rağmen ismini o güne kadar hiç duymamıştım… Orada kendisini dinlerken zaten büyülenmeye başlamıştım ve söyleşi sonunda bizlere imzalı kitabını hediye ettiğinde çok heyecanlanmıştım. O dönemler henüz psikoloji okumuyor olsam da yine de “kişisel gelişim” kitaplarına hep önyargılıydım ve o güne kadar hiç okumamıştım. Bu kitap da kişisel gelişim gibi kitabı algılansa da inanın bundan ötesi… Kitabın ön sözünü değerli ve rahmetli Doğan Cüceloğlu hocamız yazmış. Bu bile başlı başına kitabı okumamız için bir sebeptir diye düşünüyorum. Doğan hocamız ön sözünde az önce değindiğim konuya değiniyor, kişisel gelişim kitaplarını bir balon olarak görüyor ve bu kitabın bundan ötesi olduğunu söylüyor. Kitabın benim için değerli noktaları şu ki Nasuh Mahruki kendi dağcılık ve hayat tecrübeleri çerçevesinde, zerreden bütüne bir insanın hayatında karşılaşabileceği her noktaya en olması gereken şekilde değiniyor. Titizlikle işlenmiş tüm işlenmesi gereken konular ve bunu da çok ciddi bir kapsayıcılıkla yapmış. Sanki değerli bir abimle hayat dair sohbet ediyoruz gibi hissettim hep. Kısacası her Türk gencinin en az bir kez okuması gerektiğini düşündüğüm kitaptır kendisi.
Kendi Everest'inize TırmanınNasuh Mahruki · Alfa Yayıncılık · 2021433 okunma
Yolculuk aynıdır ancak herkes kendi ruhununun özlem duyduğu şeyin arayışındadır.
Sayfa 285 - Asya yolları, Himalayalar ve ötesi s. 13