Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İbn Cubeyr (1145-1217) Nusaybin Kürtlerinin Musul, Nusaybin ve Dunaysır'ın tepeliklerinde yaşadıklarından söz eder. İbn el-Sam'an'i ise nisba el-Kurdi'nin Kürtlere gönderme yaptığını şöyle ifade eder: "Üyelerinin bir kısmının çöllerde konumlandığı, bazılarının şehirlere yerleşmiş olduğu, Hulwan dağında yaşayan Iraklı bir topluluk (tayfa)." XI. ve XII. yüzyılda yaşamış olan Kürt grupları için yapılmış bu belirsiz tanımlama, döneme ait yegane açıklamadır.
Selahaddin döneminde yazan İbn Cubeyr (ö. 614/1217), Nusaybin dolaylarında seyahat ettiğinde, Musul ile Nusaybin ve Nusaybin ile Duneyser arasındaki yüksek bölgelerde yaşayan Kürtlerin saldırılarından dolayı tetikte bulunduğunu anlatır. Burada sözkonusu olan Sincar ve Edessa'nın da (el-Ruha, Urfa) içinde bulunduğu Ce- zire'nin kuzeyidir; Edessa (Urfa) nüfusu çoğunlukla Hıristiyandır ve İbn Hewqel burayı Hazbaniye Kürtlerinin kışlık ve Benu Şeyban Bedevilerinin yazlık karargahı olarak niteler. Bu bölgede başka Kürt aşiretlerinden de bahseder: Humeydiyeler ve Lariyeler. Sincar'da Zerzariye Kürtleri yaşar.
Reklam
Polislerin; "oğlum bak Hizbullah bitti. Lideriniz bile öldürüldü. Sağ kalanların tümü göz altında. Dışarıda adamlarınız kalmadı." demeleri üzerine Emin; "PKK da buna benzer ifadeleri kullanıyordu. Onlar Batman, Diyarbakır ve Nusaybin gibi yerlerde birkaç sofiliktir bunları öldürdük mü Bu iş biter." diyorlardı. Oysa gördüğünüz gibi PKK, Hizbullah'ı bitiremedi. Öyle görünüyor ki siz de bu hareketi bitiremeyeceksiniz. Bizler korksaydık burada olmazdık. Bedenime istediğiniz her türlü işkenceyi yapın. Eğer ağzımdan tek bir laf alırsanız o zaman bilin ki Hizbullah bitecek."
O dönemde çalışmakta olduğum 2000'e Doğru dergisi 8 Aralık 1991 tarihinde "Kimlikleri ve Eylemleriyle İşte Mardin Kontrgerillası" başlıklı bir haber yayımladı: "Son 5 ayda Mardin, Ömerli, Savur, Nusaybin, Midyat, Batman ve İdil'e bağlı köylerde kontrgerillanın eylemleri sonucu 22 kişi öldü, 5 kişi yaralandı. Bu cinayetleri işleyenlerin eşgalleri ve yöntemleri aynı. Beyaz Renault'a biniliyor. Kars lehçesiyle Kürtçe konuşuyorlar. Gerilla kılığında dolaşıyorlar. Bu kontrgerilla ekibinin başında Jandarma subayları A.Ö. ile H.K. var. Vurucu (tetikçi) timin şefi ise Karslı MHP'li eski bir öğretmen olan Y.S. dört kişilik infaz timinde itirafçılar var."
Sayfa 19 - Kaynak YayınlarıKitabı okudu
Televizyonda izliyoruz: Fi­ listinliler ölüyor. Mardin'de, Nusaybin'de, Siirt'te biz askere taş atarsak, İsrail askerlerinin Filistinlilere yaptıklarından çok daha beteri başımıza gelir. Kimseyi sağ bırakmazlar. Ben şunu söylüyorum: Türkiye'de Kürtlerin haklan verilmedikçe ne insan haklan olur, ne de demokrasi. Bir memleketin yansı erirse, o memlekette demokrasi olur mu? Güney Afrika'nın beyaz cumhuriyeti gibi olur. Türklere hürriyet olacak da, Kürtlere olmayacak. Kürtler konuşmayacak, yazmayacak. Böyle şey olmaz.
Selmân-i Fârisi'nin Hayat Hikayesi
Efendimiz (sas) Kuba'ya varıp, çok coşkulu bir topluluk tarafından karşılaşınca, Yahudiler oldukça telaşlanmış, Yesrib'deki üstünlüklerini kaybetmenin korkusunu yaşamaya başlamışlardır. Bir Yahudi, büyük bir öfke ile Beni Kurayza mahallesindeki bir hurma bahçesine girmiş, bahçenin sahibi olan diğer Ya hudiye olan-biteni anlatmaya
Sayfa 420 - Hakikat Yolcusu, ilim peşinde, ehli beytten, Selmânı Farisi..Kitabı okudu
Reklam
Süryani Hıristiyanlığı, Konstantinopolis'teki Ortodoks Patrikhane- si'ne bağlı olan kiliselerden farklıdır. Bu farklılık sadece Tanrıbilim açısından değildir, inancın duyulup yaşanmasında da fark edilebilmek- tedirEdessa ve Mezopotamya'daki Hıristiyanlık, Helenistik dünyadan bayağı farklı olan, kısmen Sami bir çevrede oluşmuştur. Sami geçmişi olduğu görülebilen yazarlardan biri, aşağı yukarı 306 yılında Nisibis (Nusaybin)'de doğup 373 yılında Edessa'da ölen şair ve Tanrıbilimci Efrem'dir. Efrem, Süryanicede leppi (Mor Afrem "Aziz Efrem") olarak tanınmaktadır.
Sayfa 15 - AyrıntıKitabı okudu
550 öğeden 46 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.