Plansız yapılan eylemler gibi plansız okunan kitaplar da daima daha keyifli oluyor.
Hüznün Fiziği hakiki bir roman. Esere ilk başladığımda, ağır olduğunu düşündüm ama yazarın üslubu çok farklı olmasına rağmen oldukça akıcıydı. Mizahi bir üslubu var. Daha önce okuduğum hiçbir yazarla ya da herhangi bir eserle kıyaslayamam. Şimdiye kadar Bulgar edebiyatından bir eser okuma fırsatım olmamıştı. Günlük hayatımda Bulgarlarla istemsizce haşır neşir olduğum halde Bulgar edebiyatına hiç bulaşmamış olmam tuhaf. Açıkcası Bulgaristan'ın Georgi Gospodinov gibi bir kaleme sahip olması bile beni çok şaşırttı. Gospodinov ile Bulgar edebiyatı benim için önemli bir yere sahip oldu. Eserde, bir çocuğun gözünden 1970'ler ve sonrasının Bulgaristan'ını okuyorsunuz. Bazen dedesinin anılarına ortak oluyor, bazen de babasının... Yeri geliyor insanların anılarını topluyor. Miitolojiden örnekler de var ve anlatırken empati duygusunu okuyucuya aşılıyor. Minotor ve onun karanlık labirentinden bahsederken aslında romanın kendisinin okuyucu için labirent olduğunu fark ediyorsunuz. Empati duygusunun yoğun olması eseri daha etkileyici kılıyor. Okurken durgun bir havası var gibi hissetseniz de aslında tam tersi okuyucuyu nefes nefese bırakıyor ve birçok duyguyu aynı anda hissettiriyor. Zamana yayarak okunduğunda daha çok keyif alıyorsunuz. Konudan konuya geçerken okuyucuyu asla rahatsız etmiyor, ilginiz dağılmıyor.
Sıra dışı eserleri sevenlerin keyifle okuyacağını düşünüyorum.
Keyifli okumalar dilerim. :)
Biyografi okumak zaten keyifli bir de İrlanda'nın dört önemli yazarının (James Joyce, Samuel Beckett, Oscar Wilde, W. B. Yeats) biyografisi olunca daha bir keyifle okudum. Kitabı resmen kendi çabalarımla araştırıp buldum. Hakkında araştırma yaptığımda okuyan çok kişi olmadığını gördüm ve şaşırdım. Genelde Richard Ellmann'in James Joyce için yazmış olduğu biyografi okunmuş. (Kabalcı Yayınları'ndan çıkmış) Oysa dört yazarı kısa kısa tanımak, birbirlerinin eserleri üzerindeki etkilerini gözlemlemek adına güzel bir eserdi. İçerisinde yazarlara ait fotoğraflar da var. Ben sadece Oscar Wilde'ın eserlerini okudum ama diğer üç yazarı da tanımak istediğim için güzel bir okuma oldu. Eğer yazarlarla tanışmak istiyorsanız ya da seviyorsanız kesinlikle okuyun.
Keyifli okumalar dilerim. :)