Kendi tabiatımızın hakikatini görmebin yarattığı etki her zaman sağlıklıdır. Dürüstlük gerçek kötülüğe karşı muazzam bir savunmadır. Kendimize kendimiz hakkında yalan söylemeyi burakmak kötülüğe karşı en büyük korunmamızdır.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ego neyin iyi neyin kötü olduğunu kendi kaygılarından yola çıkarak belirler: Benmerkezci savunma sistemimizi destekleme eğilimi olan bir şeyi iyi olarak görür; ona aykırı olanı kötü sayarız.
Ego, içgörüyü reddedişiylr; kişiliğin tamamını reddedişiyle kötülüğe gölgeden çok daha fazla katkıda bulunur.
Öyleyse ego kendi kötülüğünü yansıttığı için gölgenin adı çıkmıştır.
Kendi hâline bırakılan gölge yıkıcı ve tehlikelidir; bizi de peşinde sürükler. O vakit ters zamanda o bizim 'başımıza gelir' ve neye uğradığımızı anlamadığımız için olanların etkisini azaltacak herhangi bir şey yapamayız, her şeyden başkalarını sorumlu tutarız.