“Buna dair yeminler ediyorum ki; bir hançeri onun pürüzsüz göğsüne gayet yavaş bir şekilde batırmam mümkün olsaydı, bunu büyük bir zevkle yapardım. Fakat diğer yandan, şunu da önemle belirtmeliyim ki, Schlagenberg Dağı'nda bana gerçekten: "At kendini aşağı!" deseydi, verdiği emri uygular, kendimi hemencecik, hem de büyük bir zevkle aşağıya atardım. Bunu gayet iyi biliyorum.”
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Tam olarak böyle hissettim. Sanki kutsal bir kitaptan alınmış bir kesit veya eski uygarlıklara ait bir destanın modernize edilmiş halini okumuş gibi hissediyorum.Böyle kadim bir hikayede günümüz insanına hayatla,arzularıyla,yaşama dair bakış açısıyla,yapması ve yapmaması gereken şeyler hakkında bu kadar keskin mesajlar vermesi okurken sizi çok etkiliyor.Özellikle kitapta sürekli geçen “İnsanın Kişisel Menkıbesi” terimiyle hayatta neyin peşinden koşmamız gerektiği anlatılmaya çalışılıyor.Ve yapmak istedikleriyle yapması gerekenler arasında sıkışmış günümüz modern insanının yaralarına adeta parmak basıyor.Bir yandan metafizik ögelerin de yer alması büyüleyici bi atmosfere girmenizi sağlıyor. Özellikle orijinal ve vurucu netlikte cümleleri beni çok etkiledi diyebilirim.Kitaplığınızda bulunmasını ve okumanızı tavsiye ettiğim bir eser olarak hafızamda yerini aldı. Keyifli okumalar diliyorum.