Yazar bazılarına göre Osmanlıya alerjen gelebilir ; Yunan Türk savaşı zamanlarında " Mavi Gözlü Yunan Çocuğu " şiiri gibi birçok yazıları var lakin onun edebi kişiliği karakterini geçmiştir Viktor sen harika bir yazarsın bu nasıl bir kurgu , anlatım hayran kaldım ve hayran olduğum Mustafa Kemal Atatürk'ün de favorisi olmana şaşırmamak gerek. Eser çok yönlü çağının ötesinde sahte din adamlarını ,matbaanın yayılmasını istemeyenler , fakir ve yoksul bırakılanlar daha neler neler var okurken fazla uzağa gitmeye gerek yok anlayan anladı
Aslında hepimizde Quasimodo'nun mini bir kamburu var ; Kusurlarımızda , hatalarımızda , yönelimlerde , ırka dayalı ayrımcılıklarda, cinsiyet eşitsizliğine , maddi güçlüklerde, din ve vicdan hürriyetinde bile birileri bize kendimizi Quasimodo gibi hissettiriyor ama maalesef Romantik akımından fırlamış tipik bir romanın Quasimodosu değiliz başka bir akımından fırlamış bir dünyadayız.. Notre Dame'ın KamburuVictor Hugo
Romana konu olan karakterin ismine çok sık rastlamıyoruz ; Karakter dünyadan herhangi bir insan olabilir yani verilmek istenen mesaj çok güzel mesela Filistin halkı bu romanı dibine kadar yaşıyor .... lakin karakterin gereksiz bir gururu var alışılmaldık donda diyorum sadece ... kasaptan kemik yiyene kadar gidip parmağını ıstırana kadar sevdiğin kızdan yardım alabilirdin o döneme ve ruha göre de bu böyle evet yaşadıkları çok acı belki de gerçekte de yaşanmıştır çünkü yarı otobiyografik özellikleri barındırıyor ; Bu kadar açlığı derinlemesine anlatan bir kişinin Nazi sempatizanı olması çok güzel bir paradoks ; Savaş sonrası İskandinav halkı protesto amaçlı nasıl kitaplarını kapının önüne koydu teker teker ve kitap tepesi oluştu asıl etkileyeci şey bu bence bununla birlikte ilginçtir ki yazar Andersen ile İstanbula gelmiş bunu da kitaplaştırmıştır o zamanın İstanbulunu yabancı gözünden okuma fırsatı da sunmuşlardır. AçlıkKnut Hamsun