Evet, yanılmışım.. Uzun zamandır hayatımızda olan bir hayatı bu kadar aksatmakla yanılmışım. Her incelik, her düşünce tarzı bana nakış nakış işlendi. Herkesin altını çizdiği cümleler, üstünü karaladığı yerler, olamaz dediği diyaloglar farklıdır illa ki.. sanırım ben Raif Efendi’ de oldum Maria Puder’ de.. üzüldüm ve fazlasıyla doldum yaşanılanlara. Her ne kadar kitap diye geçirsekte dilimizde, ben her yazılanın yazar tarafından yaşanıldığına inanıyorum. Velhasıl sanırım bende yaşadım bu yazılanları, bu yaşamları, bu hayatları, bu üzüntü ve sevinçleri.. ömrümüz baki kalsın.. Ömrümüzün bir kesitinde kendimizi bulmak, kendimize Raif Efendi ve Maria Puder olmak dileğiyle..