Öğretime, keyfiyet değil, kemiyet değeri verildi. Çok sayıda mektep açmak, diploma dağıtmak yarışı, öğretimi cansız ve kansız bıraktı.
Büyük diplomalarla sürünenlerin yanında, küçük diplomalarla, hatta onlarsız yüksek mevkilere çıkanların çoğalması, mektebin itibarını sarstı.
Sınıfta birinci olanın hayatta sonuncu olması tabii karşılandı.