Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Kemalizm ve Din
Kemalizmin Din karşısında 'zaafa' düştüğünü belirtir ve 'Kemalizm' der, 'Kültürün kişilik yaratıcı katında yeni bir anam yaratmadığı, yeni bir fonksiyon görmediği için bir rakip ideoloji rolünü oynayamamıştır.' Mardin şöyle sürdürdür sözlerini: 'Kemalizmin Türkiye'de ailelerin çocuklarına intikal ettirdikleri değerleri değiştirmekteki etkisi ancak sathî olmuştur. Bu sathîlik dahi bir dereceye kadar İslamî geçmişimizin zorunlu bir sonucudur.'
Sayfa 173Kitabı okudu
Modern toplumlarda nostalji, geleneksel'e; post-modern toplumlardaysa moderne (burjuva ideallerine) duyulan özlem oluyor
Sayfa 166Kitabı okudu
Reklam
Nostalji
Nostalji, modernleşmenin ürünü elbet -kaçınılmaz olarak! Hızlı ve derin değişikliklerin getirdiği belirsizlik, özellikle aydınlarda, geleneksel (modern'in karşıtı) toplumlara duyulan özlemin temelinde yatıyor.
Sayfa 166Kitabı okudu
Deleuze
'En iyi toplum, düşünme erkini boyuneğme yükümlülüğünden bağışık tutan ve düşünceyi, düşüncenin çıkarı için Devletin yasasına uydurmayan toplumdur. Devletin yasası, eylemler için geçerlidir ancak (...) Düşünce özgür, dolayısıyla yaşamsal olduğu sürece, hiçbir şeyle uzlaşmaz. Düşünce özgür olmaktan çıkarsa, tüm öteki zorbalıklar olanaklı duruma gelir; yaşam tehdide uğrar; her edim suç sayılmaya başlanır'
Sayfa 164Kitabı okudu
51 öğeden 31 ile 40 arasındakiler gösteriliyor.