Kitabı özetleyen alıntı ile başlamak istiyorum "insanın ait olmadığı bir çevrede yaşamasından feci bir şey olamaz." Dostoyevski sürgün ve zorunlu askerlik cezasını tamamladıktan sonra çıkardığı dergide yayımlamıştır bu eseri. Bu açıdan sürgün yıllarının izlenimlerini yansıttığını söyleyebiliriz. Cinayet suçundan cezaya çaptırılan kahramanımız bize Farklı insanlar, o insanların anıları, hapishane hayatı, soylu mahkumlar ve diğer mahkumlar arasındaki çatışma, hapiste geçen bayram günleri, burada yaşayan hayvanlar gibi birçok konuda anılarını ve gözlemlerini aktarıyor okuyucuya. Bazı yerleri okurken sıkılsam da genel olarak birçok cümlenin altını çizip notlar aldığım bir kitaptı.