Alper B

Alper B
@okur1baba
Fizyoterapist
Yüksek Lisans
1992
191 okur puanı
Ağustos 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
"Beni de bu erken sevinmeler yaktı." *Gülşen - Yıkım Kararı
1000Kitap
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Başımı omzuna yasladım, kötü günler geçti." *Sıla - Yeter
1000Kitap
"Kirli bir camdan bakıp herkesi ve her şeyi kirli sanıyorsunuz."
Edebiyat
9/10
·74 syf.··
Beğendi
·
2021 9. kitabı
Abartılı yorumlardan hiç hoşlanmam ama gerçekten çok etkilendiğim, duygu karmaşası yaratan bir kitap. Gregor Samsa'nın absürt bir şekilde bir sabah böcek olarak uyanmasıyla başlıyor her şey. Ama bunun nasıl neden olduğu gibi düşüncelerden önce ilk aklına gelen işine nasıl yetişeceği. Aslında harika bir sistem eleştirisi var kitapta. Kafka'nın ilk önce "Şato" ve "Amerika" kitaplarını okumuştum, onlarda da, özellikle "Şato"da, sisteme göndermeler vardı. Ama bunda hiç bu konuya girmeden harika bir yetenekle net bir eleştiri var. Ailesine yardımcı olabilmek için çalışması, başlarda para getirdikçe takdir edilirken, zamanla sanki yapmak zorunda olduğu hatta artık yapamıyor oluşunun sorun teşkil ettiği bir yere varıyor. Öyle ki ailesinin gözünde para getirdikçe var, yoksa iğrenç bir böcekten farksız. Neredeyse kimse haline üzülmüyor, sadece kendilerinin ne yapacaklarının derdindeler. Gregor Samsa bile kendinden önce onları, ne yapacaklarını düşünüyor. Kendisini kendisi bile umursamıyormuş aslında, tümüyle yalnızlığına mahkum kalınca anlıyor her şeyi. Üzücü, vurdumduymazlığa öfkelendirici, yaşamımızda da aslında bazen böcekmiş gibi hissettiren durumlar yaşadığımızı farkettirdiği için aydınlatıcı, özetle özel bir kitap. Böyle ince bir kitabın, bu kadar absürt bir olay üzerinden, bu kadar güzel bir anlatımla birçok duyguyu bize yaşatması etkileyici. "Kırmızı Pazartesi" de böyleydi. Sanırım ince kitaplar daha özüne iniyor konuların. Bu kitabı kenara alırsak, Kafka'nın genel olarak anlatımı sıkıcı gelse de birçok kişiye, beni çeken, okurken keyif almamı sağlayan bir şey var. O yüzden Kafka okuyun, popüler olmamış kitaplarını da. İyi okumalar.
Edebiyat
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268bin okunma