Herkes bir olay karşısında aynı tepkiyi vermek zorunda mıdır? Herkes annesinin ölümüne üzülmeli midir? Ya da üzülse bile ağlamak zorunda mıdır? Herkes aynı şekilde mi yas tutmalıdır? Ölümün ardından içinde kapanarak hayatı kendine zindan etmek midir aslolan? Bir ölümün ardından hayatına devam ettiğinde suçlu musundur? Ya da ölümü vs boş verin içinden geldiği gibi yaşamak suç mudur? Albert Camus bu kitabında bu soruları çok güzel irdelemiş bence. Kitap iki bölümden oluşuyor ama aslında ikisinde de karakterin ruh haline, etrafında olup bitenlere karşı duygularını o kadar güzel gözler önüne seriyor ki, karakterle birlikte o anı hissediyor, yaşıyorsun.
Çok akıcı ve bir anda bitirilebilecek bir kitap, kesinlikle tavsiye ederim.
YabancıAlbert Camus · Can Yayınları · 2025137,3bin okunma
Sevgili Momo’nun hüzünlü hikayesi…
Kitap bir hayat kadınının çocuğu olan Momo’nun kendisine bakan Madam Rosa’ya olan sevgisi etrafında gündelik olayları anlatıyor ve hüzünlü bir sonla bitiyor. “Sevdasız yaşanmaz” cümlesi özellikle sonlara doğru her an kendisini hissettiriyor. Umarım ömrünün geri kalanında çok mutlu olmuşsundur Sevgili Momo…