Romanı yeni bitirmişken düşüncelerimi yazmak istedim. Aşk romanı benim Mevlana ve Şemsi Tebrizi ile ilgili okuduğum ilk kitap. Hikayelerinden çok etkilendim. Güzel ve akıcı bir kitaptı. Şems ve Mevlana'nın dostluğu, yoldaşlığı ve zorluklara beraber katlanmaları çok etkileyiciydi. Yan karakterlerin gözünden -halk- onları daha iyi tanıyabiliriyoruz. Ella' ya gelince aslında onun da çok kolay bir hayatı olmamış. Hayal ettiği, ideallerindeki hayata ulaştığını zannederken aslında kendinden bile sakladığı gerçekleri gün yüzüne çıkarmaya çalışıyor ve habersize asıl istediği hayata sürükleniyor. Aziz Zahara'nın yazdığı Aşkın Şeriatı kitabı hem Ella ve Aziz'in yollarını birleştiriyor hem de biz okurları Şems ve Mevlana ile tanıştırıyor.
Kitapta eleştireceğim konu Kimya Hatun'un anlatıldığı kısımlar. Kimya Hatun inanılmaz derecede basitleştirilmiş. Çok özel bir kadın olduğundan, Mevlana'nın yanında yetişerek iyi bir ahlaka sahip olduğundan ve öneminden çok fazla bahsedilmemiş.
Yazar, tüm karakterleri kendi oluşturmuş ve onun üzerinden bir kurgu yapmış hissiyatı veriyor. Fazla araştırılmadan, yuvarlama bilgilerle yazılmış kısımların da olduğu bir roman. Yine de hikayenin Şems'in 40 kuralı ile desteklenmesi olsun, Aziz'in hayat hikayesi olsun şimdi ve geçmiş arasında çok güzel bir kurgu oluşturulmuş. AŞKla kalın...