Ne yazık ki bir Müslüman olarak bizler bu emirlere uymadık, adaletle iş görmedik, evlatlarımıza örnek olamadık. Gençlerimiz ise bizden doğruları görmeyince nefsin hoşuna giden başıboş, sorumsuz bir hayata yöneldiler.
Bu hata Müslümanlığın değil, Müslümanlıktan nasibini alamamış biz Müslümanlarındır.
Eğer toplum Allah'ın emirlerini, İslam esaslarını yaşasaydı adalet,kardeşlik, hak ve hoşgörü tecelli edecekti. O zaman toplumda suçlar ve dışlanan ateist ve deist gibi akımlar doğmayacaktı.
Özellikle de örnek olması gereken bazı Müslümanların ahiret inancını bir yana bırakarak dünyevîleşmesi, mal hırsı peşinde asıl kulluk vazifesini unutmasi problemin asıl kaynaklarından birisidir