Zilzâl ü avâsıfdan emân ise murâdun Bünyân-ı felek-sâ-yı tevekkülde mekin ol " Muradın depremler ve fırtanalardan güvende olmaksa tevekkülün göklere ulaşan binasında sakin ol. "
Alıntı
Sakin, olaysız bir gün yaşamak istiyorum. Uyanayım erkenden dünya ile. Neyse o gün, ne kadarsa yaşansın. Bitsin sonra. Nasıl geçer bir ömür? Koskoca bir ömür? Geçtim hepsinden; kısa, küçük bir ân... Nasıl geçer düşünmeden, yaşanmadan? Oku bugünü, yorumla, not et, çevir bir dağın omuzlarına yatan günü. Devir bugünü. Rüzgar, usul usul okşuyor yaprakları. Melankolik bir ruhu var bu işin... Vazgeçiyorsun büsbütün, rüzgara kapılıp dağılıyorsun. Bir yaprak bile bütünse senden, sen ayrısın. Eksiksin. Bir daha hiç tamamlanamayacak kadar yarımsın şimdi. İyisi mi... İnce uzun bir cugara, kıyıya vuran ölü bedenler gibi uzanıyor parmaklarında. Ölgün, cılız bir aydınlık ufkunda, tütüyor. Yanıyorsunuz, kalkın! Sen yanmazsan ben yanmazsam... Fakat yanarsak kim kalır ardında? Kim?.. Nasıl yaşanır koskoca bir ömür, bir ân? Düşünmeden, yaşanmadan?.. İyisi mi... (Histerik bir çığlık) İyisi mi öl sen!
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kalbimi kırdın; beni yurtsuz, yuvasız bıraktın. Gönül hanemi virane eyledin. Şimdi o harabeye oturmuş, "Hû" diyerek teselli buluyorum; zira O Ebedî Sevgili’den gayrı tutunacak bir dalım, aşkından başka sığınacak bir limanım kalmadı. ​Ey yüce Allah'ım! İmanımı bu kırık, karanlık, soğuk kalpte güneş eyle. Kırıklarımın arasından sızan sonsuz nurunla yurtsuzluğuma ülke, yuvasızlığıma gönül ol. ​İmanım sanadır, aşkım Sensin. "Ol" dersin, en güzel haliyle olur Ya Rabbi! ___ /Güven Taşdemir
Edebiyat
Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol. Şefkat ve merhamette güneş gibi ol. Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol. Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol. Tevazuda toprak gibi ol. Hoşgörülükte deniz gibi ol. Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol. İnsanın kendi özüyle bütünleştiği, ruhunu doğanın ve evrenin dinginliğiyle harmanladığı huzurlu anlar dilerim. ✨🌊
Gel, gel, ne olursan ol yine gel; ister kâfir, ister mecusi, ister puta tapan ol yine gel. Bizim dergâhımız ümitsizlik dergâhı değildir; yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel. Mevlana’nın bu çağrısı, kalbin her zaman bir çıkış yolu olduğunu ve sevginin tüm hatalardan daha büyük bir şifa barındırdığını hatırlatır. Kendi iç dünyanızdaki o geniş ve kuşatıcı merhameti her daim diri tutmanız dileğiyle. 🌹✨
*ÂB-I HAYAT - 4874* Büyükler buyurdular ki; Allahü teala, din olarak bize razı olduğu yolu göstermiştir. Büyüklerimiz buyuruyorlar ki, insanlar dünyadayken neye düşkünlerse âhirette de o düşkün olduklarıyla beraber olacaklardır. Her insanın tabiatında, bir şeylere düşkünlük isteği vardır. Kimisi yemeğe düşkündür, kimisi hizmete, kimisi başka bir şeye düşkündür. Eğer bir kul Allahü tealaya ve O'nun sevdiklerine düşkünse, elbette ki onlarla beraber haşr olacaktır. Eğer bir kul, paraya düşkün, şöhrete, dünyaya düşkünse; Allahü teala, git onlarla beraber ol diyecektir. Bu çok kesindir. Yalnız bu, hiç kimseyle görüşmemek demek değildir. Dikkat edilecek husus şudur ki, kalb bir kişiye mahsustur. Kalbde iki kişi olamaz, bir kalbde iki ortak olamaz, bir toplulukta iki baş olamaz. Bir gemide bir kaptan vardır. Bir toplulukta iki baş olamaz. Ne olursa, yol hep teke gider. Allah birdir, iki olamaz. Allah muhafaza etsin, şirke girer. O bakımdan insanın kalbinde ne hâkimiyet varsa, o hâkim olduğu, düşkün olduğu sevgiyle haşr olacaktır. *Huzur Pınarı* huzurpinari.com
Alıntı