.....toplumun bu yapısının Orta Çağ feodalizminden hiç bir farkı yok.Yaşadığımız bu şey kölelik.Facebook gibi dijital derebeyleri bize toprak verip bize işlediğiniz sürece bu toprak bedava sizin olabilir.Bizde bu toprağı deli gibi işliyoruz.Sonunda da derebeyleri gelip hasadı topluyor.Bu bir iletişim sömürüsü.Birbirimizle iletişim kuruyor ve kendimizi özgür hissediyoruz.Derebeyleri de bu iletişimden para kazanıyor ve gizli servisler bu iletişimi kontrol ediyor.Sistem aşırı verimli.Buna karşı bir protesto yok çünkü özgürlüğü sömüren bir sistem içinde yaşıyoruz.
İnsan çağımızda gönül tarlasına durmadan put dikiyor.Kendi türettiği eşyaya,kendi kurduğu sisteme veya kendinin yücelttiği insana tapmak yoluyla kendine tapmaya çalışmakta belki de.Kendini dolaylı yoldan putlaştırmanın boş deneyinde.