Ah, insan öyle fani ki, yaşadığından gerçekten emin olduğu bu dünyada bile , varlığının tek bir gerçek iz bıraktığı bu dünyada bile , sevdiklerinin ruhunda ve hatıralarında o da sönüp kaybolacak , hem de çok çabuk!
Doğası gereği kendini aşmaya zorlanan , edebiyatın fantastik imgeleriyle beslenen hayal gücümüz, kendimizin en aşağıda bulunduğu bir dizi varlığı sıraya sokuyor, dışımızdaki her şey daha güzel, bizden başka herkes daha mükemmelmiş gibi görünüyor. Ve bu çok doğal bir akış içinde gerçekleşiyor. Bazı şeylerin bizde eksik olduğunu çok sık duyumsuyoruz, eksikliğini duyduğumuz şey de çoğunlukla bir başkasında varmış gibi geliyor bize, sahip olduklarımızın yanı sıra yüceltilen bir parça gönül huzurunu bile ona layık görüyoruz. Boylece şanslı kişinin, yani bizim hayal ürünümüz olan kişinin hiçbir eksiği kalmıyor.