+Bu gece bir rüya gördüm olric!
-Hayırdır efendimiz?
+Gençler iniyordu dağlardan, silahları yoktu ellerinde. Munzur çayının kenarında onları karşılıyordu silahsız askerler ve analar yemek pişiriyordu devasa kazanlarda, ağıtların yerini almıştı türküler. Sonra anaların zılgıtları yankılandı dağlarda, dağdan inenlerle halaya durdu askerler.
-Sakıncalı düşler görüyorsunuz bugünlerde efendimiz!
+Barışı düşlemek sakıncalı mıdır olric?
-Barış demeyin efendimiz, savaş tanrıları duyarsa biteriz.
+O zaman susalım olric!
-Susalım efendimiz!
#OğuzAtay