Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Şüphesiz Allah’ın, kuluna yardımı niyetine göredir. Kimin hayırdaki niyeti tam olursa Allah’ın yardımı da tam olur. Kimin de niyeti noksan olursa Allah’ın yardımı da niyetindeki noksanlık kadar noksan olur. (Salim b. Abdullah'tan Ömer b. Abdülaziz 'e)
Gece ibadet eden, gündüz oruç tutan kimse,dilini muhafaza etmezse kıyamet günün de iflas eder. [Ömer b.Abdülaziz ra]
Reklam
“Dağlara buğdaylar serpin. Müslüman ülkede kuşlar aç demesinler.” Ömer b. Abdülaziz
“ilim, gizli tutulmadıkça mahvolmaz” - ömer b. abdülazîz
Ömer b.Abdülaziz (ra) yanındakilere dedi ki: -Bana insanların en ahmak olanını söyleyebilir misiniz? -Dünyası için ahiretini satandır dediler Dedi ki: -Size daha ahmak olanını haber vereyim mi? -Evet dediler -İnsanların en ahmağı, başkasının dünyası için ahiretini satandır, dedi
İslam ve Sünnet üzere ölmek; Fudayl "İslâm ve Sünnet üzere ölenlere ne mutlu!" demiş, sonra bidatlerin ortaya çıktığı zamana ağlamış, sonra "Durum bu olduğuna göre çokça 'Mâşaallah/Allah'ın dilediği oldu' deyin" diye eklemiştir. /el-Lalekai, 268; Şuabu'l İman, 9474; Tarihu Dimeşk, 48/398... Ayrıca
Reklam
Ömer b. Abdulaziz der ki; “ Nefislerin zorlandığı ameller en faziletli emeklerdir.” Ebu Bekir el- Verrak şöyle söylemiştir; Allah’a olan yürüyüşünde seni Allah’tan alıkoyan şeyleri terk ederek kendine yardım et. Hiçbir şey seni nefsinin alıkoyduğu kadar Allah’tan alıkoyamaz. Ebu Ali er-Ruzeba’rii der ki; Nefs, kötü ahlakla yoğrulmuştur. Kul ise edepli olmakla emrolunmuştur. Nefs, tabiatı gereği isyan meydanlarında gezer. Kul ise ona karşı gelmek için mücadele etmelidir. Kul ne zaman ki nefse yardım ederse, o da nefsin bozulmasında ona ortak olmuş olur. Semnun b. Hamza şöyle söyledi; kulun hakka ulaşabilmesinin ilk yolu nefsini terk etmesidir. Kulun haktan uzaklaşması ise nefsiyle olan birlikteliğinden ötürüdür.
Hevanın Kınanması
Hevanın Kınanması
Affın en güzeli, hasmını ezmeye gücü yeterken yapılandır. Ömer b. Abdulaziz
Adalet
Adâletin bir diğer fazileti, beldeleri ve kulları mamur hale getirmesi ve gelirleri artırmasıdır. Ömer b. el-Hattâb devrinde Irak’taki Sevâd arazilerin­den elde edilen harâc gelirlerinin 137 milyon [dirhem] iken kendisinden sonraki devirlerde giderek azalması ve en son Haccâc devrinde 8 milyona kadar düşmesi, ardından Ömer b. Abdülazîz’in halifeliği üstlendiği ilk yıl bu gelirlerin 30 milyon, ikinci yılsa 60 milyon ve hatta denildiğine göre daha da fazla artmış olması, bu sözün doğruluğunu gösteren bir delildir. Ömer b. Abdülazîz, “Ömrüm vefâ etse Ömer b. el-Hattâb (ra) devrinde elde edilen miktara ulaştırırım” demiştir. Ben derim ki; Haccâc devrinde onun zulmü sebebiyle harâc gelirleri düşmüş iken Ömer b. Abdülazîz’in adâleti sayesinde tekrar yükselmiştir. SEYFÜ’L-MÜLÛK / SEYFÜ’L-KUDÂT - s,66 MUHYİDDİN EL-KÂFİYECİ
Cennet ve cehennemden başka bir yer bulunmadığını ve mutlaka bunlardan birine gideceğinizi de biliyorsunuz. O halde ona göre hazırlanın. Ömer b. Abdülaziz rahmetullahi aleyh
369 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.