Kamil Erdem - Yok Yolcu (Kitap İncelemesi)
Kamil Erdem geçen sene yayımlanan bu yıl Sait Faik Hikaye Armağanı ödülüne layık görülen Yok Yolcu isimli öykü kitabı, yazarın üçüncü eseridir. Daha önce Bir Kırık Segah kitabıyla da Haldun Taner Öykü Ödülü'nü kazanan yazar, harikulade anlatım dili ve anlattıklarıyla farkını belli ediyor. İki bölüm ve on öyküden oluşan bu kitapta çoğunlukla birinci şahıs anlatıcı kullanılmış olup dilimizin tüm inceliklerine şahitlik ediyoruz. Kimi zaman bir ozanın cenazesinin, kimi zaman badanacının ve kimi zaman da çıkmaz sokağın hikayesi anlatılıyor öykülerinde. Ayapera bölümündeyse İstanbul'dan üç öyküye tanık oluyoruz. Kamil Erdem, öykülerinde biçimsel farklılığı da ihmal etmiyor. Şiir biçimiyle yazılmış iki öyküyle birlikte yazarın anlatıcılara müdahale edip metnin bir parçası olduğu metin de bulunmakta. Özellikle çıkmaz sokağın dilinden anlatımı olan metni ve Orhan Pamuk'un "Merhaba poğaçacı" söylemine kurmaca içinde eleştiri getirdiği "Koyu Kırmızı" adlı öyküsü ayrıca özel. Kamil Erdem'in Yok Yolcu kitabını incelediğim videoyu izlemek için: youtu.be/y2R0I2YrCqU
CEMÂLEDDÎN AKSÂRAYİ HZ KS HAYATI
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲 Osmanlı Devletinin kuruluş devrinde Anadolu'da yetişen âlimlerden ve evliyâdan. İsmi Muhammed'dir. Babası büyük âlim Fahreddîn-i Râzî hazretlerinin torunlarından Vâiz Muhammed bin Muhammed'dir. Nesebi bir koldan hazret-i Ebû Bekr'e, bir koldan da hazret-i Ömer'e ulaşmaktadır. Cemâleddîn lakabıyla ve Aksarâyî
Reklam
🌀Sofra tıka basa yemek yeme yeri değildir ve sofranın bir âdâbı vardır. Aile de heves peşinde olma yeri değildir, ailenin de kendine göre bir âdâbı vardır./ Aile bir takım kurallara göre yaşamaktan ibarettir. 🌀İslam’ın emrine göre edep ve düzeni yedi yaşında ailede öğrenmek gerek, on sekiz yaşında askerlikte değil./ Çocuk 7-14 yaş arası bir
Hanbelîlik, Abdülkadir Geylânî, İbn Teymiyye ve Tasavvuf Üzerine...
Bilindiği gibi Hanbelî Mezhebi, Ehl-i Sünnet ve Cemaat’in dört fıkhî mezhebinden birisidir. AHMED B.HANBEL (h.164/m.780 – h.241/m.855) rahmetullahi aleyh hazretlerinin şer’i delillerden çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denmiştir. Hanbeli Mezhebi’nde kaynak olarak Kur’an ve Hadis önceliklidir; Kitap ve Sünnet’te kesin bilgi
İskender Pala Kalp üzerine
İskender Pala’yı tanıyanlar onun divan edebiyatına olan ilgisini bilir. Ya da ufak bir araştırmayla elde edilebilir bir bilgidir. Divan edebiyatında kalbin ayrı bir yeri vardır. Tüm şiirlerin bir köşesi kalbe çıkar. Tasavvufun merkezinde yer alır. İnsan ilişkilerinde dahi sonunda karşımızda olan mantık değil kalptir. Kalp üç bölümde
On Üçüncü Bölüm..
Pek anlatılacak bi tarafı yok hayatımın. Yaşadım, Yaşıyorum, Belki biraz daha yaşayacağım fazlası değil...🍂
Reklam
35 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.