Giderek, yaparak, olarak... Bu -rek -rak'lara şimdi ne denildiğini bilmiyorum. Yanlış anımsamıyorsam eskiden ya "rabıt edatı" ya da "atıf edatı" diyorduk. Kentli aydına özenen kasabalı, az okuryazar köylü, "ederek" yerine "ederekten", "yaparak" yerine "yaparaktan" der. "Konuşmak" ya da "konuşa konuşa" yerine "konuşaraktan" der. Bir çok öykümde kent aydınına özenen kasabalıyı "...rekten", "...raktan" diye konuşturmuşumdur.