"Şimdi Timur Bey, diğerlerini ötekileştirerek kim olduğumu tanımladığımda, 'Ben erkeğim, sen kadınsın, derim, 'Ben öğret-menim, sen öğrencisin, derim. Bu yetmez, 'Benim param var, sen fakirsin, derim ve en büyük ayrımcılığı da, 'Ben Müslüman'ım, sen gâvursun, diyerek yaparım. Bu da yetmezse, 'Ben Türk'üm, sen Kürt'sün,' derim. Biri bana, 'Neden böyle yapıyorsun? diye sorma cüretinde bulunursa önce öfkelenir, sonra derim ki, Ne cahilsin sen!' Unutma, bizler kime karşı olduğumuzu, kime düşman olduğumuzu anlayınca kim olduğumuzu keşfederiz."