erdem ve erdemsizliğin kişinin hissettiklerinde değil eylemlerinde olması gibi, akıl sahibi toplumsal bir canlının iyiliği ve kötülüğü de hislerde değil, eylemlerindedir.
aklın bozulması, bizi saran, soluduğumuz havanın bozulup kirlenmesinden çok daha tehlikeli bir vebadır. ikinci veba sadece canlıların yaşamalarını tehdit eder, diğeriyse insanlığımıza saldırır.
saatte üç kez kendine lanetler okuyan biri tarafından övülmek ister misin¿ kendini memnun edemeyen bir insanı memmun etmek ister misin¿ yaptığı hemen her işte pişmanlık duyan birinin kendinden memmun olduğu söylenebilir mi¿