Okuduğunda bir şeyler öğrenebilmeli bir insan, bir şeyler hissedebilmeli. En azından bir kelimenin altını çizip veyahut bir cümlenin “Bu benimdir” diyebilmeli, demeli de.
Bilmeyi elbette isterim, ama bilmek; hissiyatın ya da sevginin bir parçası mıdır? Bilmeden de sevemez mi in- san birini, bir şeyi? Var olduğunu bilmediğin, ama inan- dığın bir şeylerin varlığı seni mutlu etmez mi?