Tanrı
bizi kötü karşısında daima iyiyi seçmeye programlamış olsaydı, herhangi bir zarar vermezdik ama o zaman gerçekten özgür olmaz ve ne yapacağımıza karar vermek için aklımızı kullanamazdık. Tanrı bizi böyle de yaratmış olabilirdi. Augustinus, Tanrının bize seçme özgürlüğü vermiş olmasının çok daha iyi olduğunu
öne sürüyordu. Aksi takdirde, Tanrının iplerini
oynatarak her zaman uslu durmasını sağladığı kuklalar olurduk. Her zaman otomatik olarak
iyi seçeneği tercih edeceğimizden dolayı, nasıl
davranılması gerektiğini düşünmemizin bir anlamı kalmazdı.