Aşk yalnızca kişinin kendiyle kendisi arasındadır. Aşık olunan bir başkası yoktur ve hiçbir zaman olmayacak. Bu illüzyon; kişiye eksik kalmış ve tamamlanmış yanlarını göstermek için tasarlanmıştır.
Şayet insan, insan bedeninden sıyrılmanın ufacık bir yolunu bulabilseydi, yeryüzünün onlarca farklı duyguyla değil, yalnız ıstırap ve sevgiyle dolu olduğunu, öte yandan bu iki duygunun birbiriyle kolkola ve iç içe yürüdüğününü ve diğer tüm duyguların buradan doğduğunu anında kavrayabilir, gördüğü, temas ettiği tüm diğer canlıların, ıstırapla mı, yoksa sevgiyle mi dolup taştığını kolaylıkla fark edebilirdi.