Pek bir beklentiyle başlamasam da beni çok güzel bir şekilde şaşırtan bir kitap oldu. Booktok vb. önerilerine genelde beklentiyle okumadığım için ilk olarak okumasam mı diye düşündüğüm sonra ilerledikçe merak ettiğim ve zevkle okuduğum kitap.
Elizabeth Zott... Gerçekten herhalde çook uzun bir süre zihnimde kalacak ve ara ara hatırlayıp düşüneceğim bir karakter oldu. Çok kendine has bir karakteri olması sebebiyle hafızalarda yer edinecek karakterimizin hayatına bir bakmanızı tavsiye ederim. O kadar hayattan ve doğal bir kitap ki kimi zaman sinirleniyorsunuz, kimi zaman üzülüyorsunuz, kimi zaman heyecanlanıyor ve fırsatları geri tepmemesi için ya da tavrını koyması için karaktere seslenmek istiyorsunuz. Kızının durumu ve aşırı bilgiçliği biraz gerçekdışı kalsa da çok sırıtmadığından (ee Elizabeth Zott'ın kızı anca bu kadar olur) onu da gülerek okuyorsunuz. Kadınlara bakışın ve iş dünyasında kadınlara yaklaşamın nasıl saçma olduğu yıllar geçse de 2026 dahi olsak da neredeyse hala aynı olmasının sinir bozuculuğuyla bitiriyorsunuz kitabı. Keşke dediğim birçok yer vardı keşke keşke ve keşke ama gerçekten tam olarak hayat gibi bir fırsat kaçtığında bazen her şey çok geç olabiliyor. Kitabı tavsiye ederim. İyi okumalar. Kitapla kalınız.