Durduğumuz noktada inançlarımızın eskidiğini,yabancılaştığını hiç tecrübe etmediniz mi? En acı kayıp budur: Gerilemiş ruhların mütemadiyen tavizler vererek hayatla,zaruretle uyuşmaları..Filozofun öğüdü bütün hayatımızda takip edeceğimiz en esaslı metottur:"Uzun yolu seçiniz.."
Beynimizi tırmalayan zaruretleri mi hatırlıyorsunuz.Evet hayatın zaruretleri ayaklarımıza dolanmış zincirlerdir ve ıstıraplarımıza çeşni katarlar.Fakat bu vahşi sahayı geçmek için hiçbir zaruret kâfi bir mazaret değildir.Ruhumuzu aldatmayalım,ebedi gayeye ihanet etmiş oluruz.