Maksim Gorki’ nin otobiyografik kitaplarından 1.si olup adı üstünde çocukluk dönemini anlatan kitabıdır. Ancak böyle bir çocukluk geçirmeli ki insan, Maksim Gorki gibi bir yazar çıksın ortaya.. Küçücük yaşında yaşamadığı duygu kalmamış, her bölümde beni daha da sarsmış, üzmüştür..
Diğer kitapları sırasıyla Ekmeğimi Kazanırken ve Benim üniversitelerim. Çocukluğum kitabının son cümlesiyle dedesi artik ona bakmayacak ve Gorki hayata karışacaktir. 2.kitabını merakla okumayı bekliyorum.
Notumu da düşeyim : Gorki Rusçada “Acı” anlamına geliyormuş.