Osman Berk

Osman Berk
@osmanberkt
İnsan olmak ve olunca öyle kalabilmek … To be or not to be…

Osman Berk

, bir kitap okudu
9/10
·176 syf.··
Beğendi
·
9 günde okudu
·
2021 19. kitabı
Metin Karabaşoğlu
7.2/10 · 66 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Dost olmak ve kalabilmek...
Kuma yazı yazmak... İki samimi arkadaş çölde giderken nedensiz bir şekilde tartıştılar. Biri birine tokat attı. Tokat yiyen adam kuma "bugün arkadaşım bana tokat attı" yazdı. Küs küs giderken tokat yiyen adam farkında olmadan bataklığa battı. Daha derine giderken arkadaşı gelip kurtardı. Bu sefer adam bir kaya buldu ve elindeki bir taşla kayaya " Arkadaşım hayatımı kurtardı" yazdı. Arkadaşı birinde neden kuma ve neden kayaya yazdığını sordu. Adam "Dostum yaptığın hatayı kuma yazdım ki rüzgar çıkınca silinsin ki yine iyi olalım, İyiliğini kayaya yazdım ki o yazı silinmesin, hep hatırlatayayım ve kalbimden hiç çıkmayasın"
Sayfa 172·Kitabı okudu
İnsan
Başarı...
Başarısız mıyım? Hayatta hedeflediklerine ulaşamamış bir adam herkesin akıl danıştığı dostuna anlatır bu durumunu... Dostu "Dönerken kütüphaneye uğra New York Times'ın 1970 almanağının 930. sayfasına bak." Adam kütüphaneye uğrar büyük heyecanla almanağı açar, 930. sayfada beyzbol istatistikleri vardır. Ty Cobb 3.67 vuruşla bu alanda en iyi olduğu yazıyordur. Adam anlamaz arkadaşını arar, yanlış olmasın der. Arkadaşı "Ty Cobb rekoru halen elinde tutuyor ama o bile 3 atıştan birine doğru düzgün vurabilmis." Adam, anladım der beklentileri daha düşük tutmalı...
Sayfa 160·Kitabı okudu
Siyah ve Beyaz iki köpek
9/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2021 19. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 17 Eylül 2021 00:54
Kızılderili Reis'in kulübesinin önünde siyah ve beyaz 2 köpek yıllarca durmaktaydı. Küçük torunu bunları görünce bilgece tavırla "Dede senin kulubeni 1 köpek koruyabilir, bu siyah ve beyaz köpekleri neden tutuyorsun" diye sorar. Bilge reis "Bunlar benim için simge evlat. İyiliğin ve kötülüğün simgesi. Aynen bu köpekler gibi iyilik ve kötülük içimizde duruyorlar, mücadele ediyorlar" Çocuk şaşkınlıkla; "Yaaa peki hangisi kazanıyor" Bilge Reis gülümsemeyle cevap verir. "Hangisi mi evlat? Ben hangisini beslersem o kazanıyor... İyimser olmak suç ve saflık değildir, İçindeki çocuğu öldürürsen mutsuzluğa mahkum edersin kendini"
Felsefe
Kalbini İyileştirmek İster Misin?Metin Karabaşoğlu · İz Yayıncılık · 201766 okunma
Hüzün Sağanağında Yürümek...
Puan vermedi··
Beğendi
Bazen böyle olur, hüzün yağar gökyüzünden... Yangın bir taraftan, Sel bir yandan sallar bizi... Biri yıllarca çok istediği bir şeye kavuşamaz, birinin yakını vefat eder, birinin yakını hastalıkla uğraşmakta... Kendi günlük dertlerimiz bu dertlerin yanında küçük görünür. Ama insan çevresiyle birlikte tutulur hüzün sağanağına... Ve kalır bu yağmurda, öylesine aniden yağan bu sağanakta... Sonra bir karar vermesi için 2 yol belirir önünde... Ya karamsarlik karanlığında şikayet edinip, duracak, kufredecek, isyan edecek... Ya da sağanak altında "Güzel Günler Göreceğiz" gibi şarkılarla yürüyecektir. Gökkuşağı görmek umuduyla yürüyecek ama hiç bir şey düşünmeden yürüyecektir. Sonunu düşünmeden beklentisiz bir sekilde yürüyecektir. Kazanma yada kaybetme, mutlu olma beklentisi olmadan... Ama Bilir ki kazananlar, gerçekten mutluluğu hissedenler sadece yürüyenlerdir. Nietzsche yürümek hakkında diyor ki “Elimizle yazarız evet; ama sadece ayağımızla ‘iyi’ yazarız” “Mümkün olduğunca yerinizde az oturun” “…ve açık havada doğmamış hiçbir fikre inanmayın.”
Felsefe
Yürümenin FelsefesiFrédéric Gros · Kolektif Kitap · 20209,1bin okunma