8/10
·211 syf.··
2020 141. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 26 Kasım 2020 19:56
Anadolu'nun küçük bir kasabası. Şirinköy. Meydanın kenarında gök mavisi bir otobüs duruyor, otobüsün altında birisi tamir yapıyor. Köylüler ona Deli Kenan diyorlar. Köyün tek otobüs şoförü. Elindebir salatalık bir yandan yiyor bir yandan tamirle uğraşıyor. Yolcular tek tük gelip otobüsün üstüne bavullarını, torbalarını yerleştiriyor. Otobüsün muavini Seyfi de onlara yardım ediyor. Otobüse önce karısını sırtında taşıyan bir adam biniyor. Peşlerinde de iki çocuk ve dede. Ancak dede ve çocuklar otobüse binmiyor. Onlar yolculuk etmeyecek. Sadece hasta annelerini yolcu ediyorlar. Çocuklar ağlıyor anne ağlıyor. Sanki anlamış gibiler bir daha kavuşmayacaklarını. Derken köyün doktoru Yahya Bey de geliyor. Yılların emekçisi. Emekliliği gelmiş ama bu meslekten vazgeçemiyor. Onun yanına sürekli tartışan bir genç  karı koca biniyor. Bunlar öğretmenle hanımı. Öğretmen Murat ile eşi Neşe Hanım yeni evlenmişler, vatan görevi için bu köye gelmişler. Ancak şehir hayatını bırakıp da bu tezek kokan köy Neşe'nin gözünü açar. Aslında hiçbir şey hayal ettiği gibi değildir. O küçük şirin bir kasabada kalacaklarını hayal ederken böyle ıssız, dağ başında bir yer hayal etmemiş. Tutturmuş kocasına ille de ben İstanbul'a döneceğim diye. Murat Bey ne yapsa kâr etmeyince mecburen onu istasyona kadar götürmek zorunda kalmış. İşte şimdibu yolculukta herkes gibi onlar da istasyona gidiyorlar. Yol bıyınca Doktor Yahya ve Öğretmen Murat konuşuyorlar, birbirlerine dertlerini anlatıyorlar, Neşe de arada sırada sohbete katılıyor. Uzaktan otobüsü dürbünle izleyen birisi var. Köyün küçük otelinden minübüsün biraz uzağındaki kahvehanede oturan iki yabancı triste, onların yanında oturan genç kıza ve biraz uzaklarında oturmuş fısır fısır konuşan iki köylü adama bakıyor. Sonra da çantasını alıp otobüse binmek
1000Kitap
Mavi KuşMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 201114,9bin okunma
9/10
·211 syf.··
Beğendi
·
2020 12. kitabı
Eser Adı: Mavi Kuş Yazar Adı: Mustafa Kutlu Yayın Evi: Dergah Sayfa Sayısı: 210 Bazı kitaplar hiç bitmesin istersiniz. Bu bazen yolculuk olur, bazen bir yaşam öyküsü vs. Bu eser ise her ikisini de birleştirmiş durumda. Üzerinde beyaz kuş resmi olan ama adı Mavi Kuş olan çok eski bir otobüs ile yolculuğa çıkmak hiç bu kadar lezzetli olmamıştır. Tıpkı çok aç iken oturduğunuz sofra da yemeğin aşırı tatlı gelmesi gibi birşey. Otobüse binene kadar, binince ve yolculuk bitince hepsinde ayrı bir hikaye, ayrı bir güzellik var. Her karektere ayrı ayrı bürünüyorsunuz. Bir anda bir koltukta kendinizi bulup yıllardır o sıcak ortamın içindeymiş gibi nefes alıp veriyor o acıları, o umutları, o hüzünleri ensenizde hissediyorsunuz. Yazar o kadar sade ve akıcı bir dil kullanmış ki bu durum esere apayrı bir güzellik katmış. #mustafakutlu #mavikuş #edebiyat #ceyhanırmağı #hemite #osmaniye #hikaye
Mavi KuşMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 201114,9bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·184 syf.··
Beğendi
·
2019 6. kitabı
·
17 saatte okudu
·
Okunma: 08 Kasım 2019 18:30
İnceleme olarak kitabın tarzından, uslubundan ve hatta içeriğinden bile bahsetmeyeceğim. Önce şunu belirtmek isterim ki bir kitap elbette herkeste aynı etkiyi bırakmaz. Fakat ben incelemeden çok kendimde yaptığım tahlilden, bendeki etkisinden bahsetmek istiyorum. Çünkü kitabı öncesinde birçok tavsiyeye rağmen okuyamayan ve pek de okumak istemeyen, sıradan ve sıkıcı bulma önyargısıyla yaklaşan biri olarak bende bıraktığı etkiyi örnek vererek kitabın aslında ne kadar güçlü olduğunu göstermek istiyorum. Dün saat 01.33 de ansızın varolan yoğun okuma isteği ile okumaya başladığım ve saat dört buçuk beş arası uykunun hakimiyeti ile bıraktığım ardından da sabah stajıma gider gitmez elime hemen aldığım bu kitap artık beni tamamen içine çekmişti. Kitabı okurken sanki ruhum da anlatılanlara tanık olarak olayın içinde yeni bir hâl bulmuştu. Belli bir sayfadan sonra yazılanları hissetmeye başladım ve tüm kalbimle artık yazılan kurguyu - benim için başlı başına bir gerçekti - yaşıyordum. Mecburi olarak bırakmak zorunda olmadığım sürece okumaya devam ettim ayrıca kahvaltı yapmadığım gibi öğle yemeği de yemedim ve açlık hissedemeyecek derecede okuma yoğunluğuna erişmiştim. Dörtte işten çıkmamdan dolayı 15 dk ara verdim. Otobüse binince yine hemen elime aldım tabii. Bu süreden sonra da eve geldim, üzerimi değiştirir değiştirmez kitabı alarak yatağıma geçtim. Zaten artık son 30 sayfasındaydım ve ağlamalar eşliğinde kitabın son sayfasını kapattım. Artık bitmişti. Olay kitapta bitmişti ama kendimde düşünceler ve sorgulamalarla devam ediyordu. Bildiğiniz kitaba kafa tutup ben daha kendi içimde bitirmedim diyordum. Kürk Mantolu Madonna ve Raif Bey asla unutulacak kadar basit ve sıradan değilmiş gerçekten. ~ GECE ~
Edebiyat
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Altın Kitaplar · 2019376,7bin okunma
10/10
·263 syf.··
Beğendi
·
2017 1. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 15 Ekim 2017 00:00
Kitaptaki ilk giriş kısmı biraz fazla uzun tutulmuş ancak daha sonra kitaba başlayınca bırakamadım sadece otobüse binince okuyordum bir haftada bitirdim. Bu tür kitapların en önemli kısmı sonudur. Kitaptaki olayları sonunda çok güzel birleştirip tahmin edilemeyecek bir sonla bitirilmiş.
Kansız - Bir Seri Katilin GünlüğüArkın Gelişin · Sınırsız Kitap · 2014129 okunma
10/10
·68 syf.··
Beğendi
·
2017 8. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 27 Nisan 2017 15:58
Öncelikle kitabı iki günde okumam biraz hakaretti. Staj, okul işler derken yorgunluktan okuyamadım ancak otobüse binince böyle bir firsat bulabildim :( Zweigle nasıl bu kadar geç tanışmışım dedirten ikinci kitap... Aşkın en saf ve masum hâli mı desem yoksa saplantılı olma durumumu. Karşılıksız aşk ancak böyle anlatılırdı. Sevgiyi bu kadar güçlendiren neydi? Aşk; şimdiki zamanda saçma sapan TV programlarında evin, araban,SSK var mı? veya gelirin ne kadar sorularınla bu kadar nasıl basitleştirilir ? Kitapta ki karakterle kendimi karşılaştırdığımda, kendimden birçok şey buldum. Okurken kalbimdeki sızıyı hissettim. O Bay R den hep sevgiyle bahsetti o bende öyle yapardım, o kitabın sonunda hiç kötü bir kelime söylemedi yine Bay R ye karşı hep kibar ve saygılı oldu düşünüyorum da bende aynısını yapardım. Sonuçta sevdiğin adamdan bahsediyorsun zaten sevmeseydin bu kadar fazla merhametle bahsetmezdin. Bilinmeyen kadın onca seneye rağmen nasıl oldu da Bay R'den vazgeçemedin nasıl olduda onu unutamadın üstelik seni sevmek yerine zevk için kullanmışken ... Biliyorum biliyorum herşeye rağmen unutmak çok zorlu ve sancılı her yiğidin harcı değil. Aşk kadar kutsal bir duygu yok. Tabi doğru yönde kullanırsanız sizi güçlendirir ama kullanmayı bilmezseniz sizi yerin dibine indirir. Aşkın karşılıksız halini bu kadar iyi anlatan Zweig in bu kitabını okuyun...
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,9bin okunma