Öyleyse yaşayın, mesut olun sevgili çocuklar ve Tanrı'nın insanlara geleceği açıklayacağı güne kadar, insan zekasının yalnız şu iki kelimede özetleneceğini hiçbir zaman unutmayın: Bekle ve ümit et.
Bu dünyada ne saadet vardır ne de bedbahtlık. Sadece bu halin ötekisi ile mukayesesi vardır. Yalnız en büyük ümitsizliği tadan bir kimse en büyük saadeti hissetmeye muktedir olabilir. Yaşamanın ne kadar güzel bir şey olduğunu anlayabilmek için ölümü istemiş olmak lazımdır.
"Zayıf bir irade her şeyi siyah bir örtünün ardından görür. Kendi ufuklarını, ruh, kendisi yapar. Senin ruhun karanlık. Onun için göğü böyle bulutlu görüyorsun."