Kuma İlk kitabı şükür bitirdim ama nasıl? Beritan ve konaktakilerin sahnelerini atlayarak. Yazarların Sürekli Beritan'ın güzelliğini öve öve bitirememeleri🤮 Ezo'yu anlatırken daha sıradan biçimde övüyorlar. Kitap içinde okurlara gönderme ve ima mı var bana mı öyle geldi? Şehnaz Haşimoğlu Gülşen Haşimoğlu
TÜM ZAMANLARIN EN ÇOK BEĞENİ ALAN METİN SEVİL YAZISI: (DİNİ HURAFESİZ YAŞAMAK KİTABIMDAN) HAREZM’İN SIFIRI Bin yıl önceki Müslüman bilginlerin ilimde ulaştıkları seviyelerden, buluşlarından bahsediyoruz. Harezmi’den, Biruni’den, Farabi’den, İbn Sina’dan dem vuruyor, övünüyoruz. Utanmamız gerekirken!.. Bu buluşlardan bir tanesi de Harezmi’nin (Ö: 850) sıfırıdır, yani bildiğimiz matematikteki sıfırı bu Müslüman bilgin bulmuştur. Tıpta, astromide, matematikte daha nice çağlara ışık tutan buluşlar o devirlerde yaşamış Müslüman bilginlerin eseridir. Peki ne oldu da şimdi böyle oldu, sonrasında bir arpa boyu bile yol alamadık, gavurlar bizi koydu da geçti? H. 5.-6. Asırlarda öve öve bitiremediğimiz tasavvuf ve tarikat oluşumlarının ortaya çıkmasıyla başladı her şey bence. İslam ümmeti mistizmin engin dehlizlerinde boğuldukça boğuldu. Evliya masallarını, keşfi açık keramet sahibi büyüklerin hallerini dinledikçe kendinden geçti. Bedava, kolay, kestirme cennet yollarını aramaya başladı/önüne konuldu.. Allah’ın kitabının yerine Mesvnevi’yi, İhya’yı, Kimyayı Saadet’i, Mektubat’ı, Saadet-i Ebediyye’yi, Marifetname’yi, Kara Davut’u vs. başucu kitabı yaptı. Ee hal böyle olunca da Allah “..Dünyadan da nasibini unutma..” (28/77) dese de bu kitaplarda fazileti övüle övüle bitirilemeyen “ZÜHD” kavramına aklı daha çok yattı. Hatta Allah böyle dese de bu kitaplarda ve zamanın ilim merkezleri Bağdat, Kufe, Semerkand, Basra vs.de alimler acaba beyaz undan buğday ekmeğini arpa ekmeğine tercih edenin zahidliği düşer mi diye tartıştı. Kimi önemli eserlerde "dünyaya tuvalet gibi bakılmalıdır, sadece zaruret miktarınca ilgilenilmelidir, bunun haricinde hemen yüz çevirilmelidir", “Dünya bir leştir, taliplisi köpeklerdir” diye yazıldı. “Kafirlere gücünüz yettiğince kuvvet ve savaş
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"İnsanın kendi hatasını Kabul etmesi zor. Özellikle de o kişi uzun zamandır hatalıysa." -Ove Adında Bir Adam🎬
SEN KAL
Dışarıda uğulduyorken zamanın rüzgarı, Ve yollar çağırıyorken seni uzaklara, Bırak aksın avucumuzdan dünyanın telaşı, Kapa kapılarını o gürültülü akşamlara. Sadece benimle kal. Çünkü gidersen, eksilir bu kentin ışıkları, Yarım kalır içtiğim çayın o sıcak tadı. Sokaklar ezberler yokluğunun fırtınasını, Unutur kaldırımlar adımlarının bastığı ânı. Bakışlarında bulmuşken kaybolan çocukluğumu, Sözlerinde dinlendirirken bu yorgun ruhumu, Fırtınalar kopsun varsın, dünya dönsün tersine, Yeter ki elini bırakma, merhem ol şu gönlüme. Ne bir veda cümlesi sığar bu sevdaya, Ne de bir adım mesafe yakışır aramıza. Herkes gitmenin kolaylığını öve dursun, Biz zoru seçelim, kök salalım bu aşka. Zaman dursun, her şey yerini unutsun, Ama sen, hep benimle kal...
Şiir
Hastanede yanımda bir hafta kalan teyzeyle amca oğullarını öve öve bitiremediler bir kaç günn sonrada çocukla tanıstım hiiç begenmedim o ayrı instasına bakktımm çocukk tam birr neysee bu erkek anneleri babaları hep aynı mı ya 😂 karga ? Şahin?