Ve insanın en büyük özgürlüğü, kendisine öğretileni tekrar etmek değil; hakikati kendi vicdanı, aklı ve idrakiyle yeniden arayabilmesidir.
Felsefe
İlim, hakikatin SÖZ hâlidir. İrfan, hakikatin GÖZ (kalp gözü) hâlidir. Hikmet'se hakikatin ÖZ hâli.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Biraz daha güzel olmayı denemeli insan. Biraz daha nazik olmayı, Kırılmamayı değil de kırmamayı öğrenmeli. Sevilmekten öte güzel sevmeyi bilmeli. İncelikler yapmalı, Hoş görmeye çalışmalı. Hoşgörü, doğanın ilk yasasıdır. Eğer, öfkeni aklınla yenemiyorsan, Kendini insandan sayma...! Voltaire
İnsanın kendisine ait, kimsenin bilmediği bir yaşamı olmalı bence.
Gereken tepkiyi vermediğin her olayda biraz daha değersizleşir ve öz saygını kaybedersin. Bazı tartışmalar olmalı, bazı sözler söylenmeli ve bazı insanlar *kaybedilmeli.*
Kişisel Gelişim
Ya erkeklerden hayır olmayınca arkadaşlarım gelmiş yapmış bana